شهردار تهران گفت: سراهای محله می توانند در انتقال تفکر مسجدی نقش موثری را ایفا کنند.

سراهای محله پایگاهی برای انتقال تفکر مسجدی هستند/باید به نیازهای جوانان در مسجد پاسخ دهیمبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد باقر قالیباف شهردار تهران در اولین همایش محله مسجد محور که عصر امروز ( سه شنبه) در حسینیه ارشاد برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اهمیتی که مراجع و مقام معظم رهبری همیشه بر مساجد و نماز داشته اند ما هم بر توجه به این مساله اتفاق نظر داریم.

وی افزود: واقعیتی وجود دارد که امروز با توجه به محور بودن مساجد در امور فرهنگی و هویت بخشی متاسفانه نتوانسته نقشی را که در زمینه زندگی خانواده ها دارد آن طور که باید ایفا کند.

شهردار تهران گفت: با توحه به این که از یک طرف به ضرورت وجود مساجد تاکید داریم و از طرفی هم در اجرای آن عمل نکرده ایم باید به این زاویه توجه و تمرکز کنیم که چرا به این وجه که بسیار حائز اهمیت است توجه لازم را نمیکنیم.

قالیباف در ادامه تصریح کزد: من با توجه به این که از سنین کودکی و از 9 الی 10 سالگی در مساجد حضور داشتم به این نتیجه رسیده ام که امروز باید به مساجد و نقش آن ها توجه کنیم تا از این طریق بخشی از مشکلات ما به وسیله آن ها حل شود.

وی افزود: مجموعه دست اندر کاران ، مسئولان و در راس آن ها ائمه جماعات که حکم محوریت را در مساجد دارند باید کاری کنند که مسجد محل حل و فصل دغدغه های مادی و معنوی مردم شود و اگر چنین شد بدون شک مسجد محل رجوع مردم و شهروندان خواهد شد و در این صورت است  که پای مردم به مسجد باز می شود.

شهردار تهران گفت: باید درب مساجد به روی شهروندان با هر اعتقاد و سلیقه ای باز باشد و در آن ها با مردم ابراز همدردی شود و به حرف های مردم گوش داده شود.

قالیباف در ادامه تصریح کرد:این مهم ترین نکته کلیدی است که هرگاه مسجد دغدغه مند موضوعات اهالی محله شد ،آنگاه مسجد محور محله خواهد شد.

وی افزود: باید همه مدیرانی که به همت شهدا و مردم امروز قدرت را به دست گرفته اند تمامی امکانات و وسایل و ابزار لازم برای حل مشکلات مردم را به وسیله مساجد به محله تزریق کنند که یکی از این دستگاه ها شهرداری است.

شهردار تهران گفت: همزمان با ورود من به شهرداری و مدیریت شهری ، سه رویکرد اصلی فرهنگی و اجتماعی ، محله محوری و مسجد محوری را دقیقا 11 سال پیش مطرح و بر اجرای آن تاکید کردم.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: مهم ترین وجه ممیزه یک شهر اسلامی و غیر اسلامی در مسجد محور بودن آن ها است.

وی افزود: شهرداری تهران طی دهه گذشته و به اندازه یک سال کل بودجه خود را که به مقدار کل بودجه سال 84 است در ابعاد مختلف ساختاری ، کاربردی ، محتوایی برای مساجد تهران صرف کرده است.

شهردار تهران گفت: باید همه دستگاه ها دست به دست هم دهند تا با رویکرد مسجد محوری بخش قابل توجهی از فعالیتهای ما اجرایی شود.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: باید این قبیل فعالیتها را که برای سلامت جامعه ضروری است با استفاده از تفکر مسجدی انجام دهیم .

وی افزود: سراهای محله می توانند در انتقال تفکر مسجدی نقش موثری را ایفا کنند و امروز باید به نیازهای جوانان در مسجد پاسخ دهیم .

شهردار تهران گفت: توجه به منزل، مسجد ، محله و مدرسه جزو 4 میمی است که باید آن را همیشه دنبال کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
هروقت جوان مسیرش به مسجد خورد بیمه می شود
هر چه در دوران جوانی به یاد دارم از نشاطی بود که در مسجد محلمان کسب کرده بودم
یادش بخیر
آخرین اخبار