آبادان؛

استقرار صندوق ضمانت صادرات در منطقه آزاد اروند

صندوق ضمانت صادرات در منطقه آزاد اروند مستقر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛جبار سالم پورمدیر بهبود محیط کسب و کار و توسعه رقابت سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به زودی صندوق ضمانت صادرات در منطقه آزاد اروند مستقر می شود.

جبار سالم پور شامگاه سه شنبه در جلسه منطقه ای بررسی مشکلات صادرات در شهرهای مرزی و بندری استان خوزستان افزود: با توجه به همکاری خوب گمرک و بنادر به زودی کانکسهای اولیه استقرار گمرک جمهوری اسلامی در مبادی ورودی و خروجی منطقه آزاد اروند نصب می شود.

وی با اشاره به تراز تجاری مثبت منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند در میان هفت منطقه آزاد تجاری فعال در کشور تنها منطقه ای است که تراز تجاری مثبت (سبقت صادرات از واردات کالا) دارد.

سالم پور در خصوص انجام برخی اقدامات در جهت توسعه صادرات ازمنطقه آزاد اروند افزود: با توجه به پیگیریهای انجام شده و احصاء اطلاعات مورد نیاز این بانک آمادگی لازم برای انجام هرگونه همکاری در جهت سرعت بحشی به استقرار این بانک در منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری نشستهای مختلف با طرف عراقی در مرز شلمچه گفت: توافقاتی خوبی در مباحث مختلف از جمله کمک به تسهیل امر صادرات کالا از مرز شلمچه صورت گرفته وهفته آینده نیز جلسات دیگری را نیز با آنان خواهیم داشت.

مدیر بهبود محیط کسب و کار و توسعه رقابت سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سال گذشته به طور تقریبی ما ۱.۲ میلیارد دلار صادرات از مرز شلمچه به کشور عراق داشتیم که این پتانسیل می تواند دلیلی قانع کننده برای استقرار بانکها در شلمچه و در منطقه آزاد اروند باشد، ارائه خدمات ارزی به تجار در منطقه آزاد اروند از سوی بانکها ضمن رفع مشکلات فعلی تجار، توسعه صادرات را سبب می شود.

سالم پور همچنین با اشاره به راه اندازی بورس انرژی در منطقه آزاد اروند طی چند ماه گذشته و فعال بودن آن افزود: فعالان حوزه مناطق ویژه اقتصادی در ماهشهر می توانند کارهای بورسی خود را به جای تهران از طریق بورس منطقه آزاد اروند انجام دهند.

مدیر بهبود محیط کسب و کار و توسعه رقابت سازمان منطقه آزاد گفت: با توجه به کسب موافقت اولیه سازمان بورس کالای کشور به زودی تالار بورس کالا نیز در منطقه آزاد اروند راه اندازی می شود که می تواند به توسعه و تسهیل امر صادرات کمک شایانی کند.

 سالم پور افزود: انتظار می رود اتاقهای بازرگانی شهرهای آبادان، خرمشهر و اهواز با ایجاد شرکتهای صادراتی به سمت تخصصی شدن امر صادرات و کمک به تجار و بازرگانان پیش روند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.