۱۵۰ فقره درخواست صدور اکتشاف در سامانه کاداستر سیستان و بلوچستان ثبت شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سامانه ثبت و صدور مکانیزه مجوزهای معدنی با هدف کاهش مراجعه متقاضیان در سال 93 راه‌اندازی شد و تا کنون 150 واحد تولیدی در این ساکانه ثبت شده‌اند.

میرشکار افزود: این سامانه با هدف نمایش تمامی محدوده‌های معدنی به صورت آنلاین، شفاف‌سازی مراحل صدور مجوزها و کاهش مراجعه متقاضیان در استان راه‌اندازی شد و از ابتدای سال جاری تا کنون کار ساماندهی محدوده‌های معدنی استان از طریق این سامانه به اتمام رسیده است. 

وی افزود: خوشبختانه هم اکنون ثبت محدوده‌های معدنی به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و  فرآیند اخذ و تبدیل مجو‌زهای معدنی قدیمی به مجوز‌های الکترونیکی به دارندگان مجوزها نیز ازمرداد ماه امسال آغاز شد. 

میرشکار تصریح کرد: محدوده‌های شن وماسه و خاک رس دارای سابقه از دفتر فنی استانداری در سامانه کاداسترکه امکان ثبت محدوده توسط متقاضی به علت تداخل با سایر گروه‌های معدنی یا اعمال حریم کمتر از حریم قانونی 150 متر و ... وجود ندارد در سامانه درج و ویرایش شد. 

وی گفت: در پنج ماهه نخست امسال 2 فقره پروانه اکتشاف و اشتغال 6 نفر و سرمایه‌گذاری 600 میلیون ریال، 2 فقره گواهی کشف با ذخیره 4/8 هزار تن و هزینه عملیات اکتشاف 630 میلیون ریال صادر گردیده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار