پایگاه اورژانس شماره 9 شهری همدان با حضور مسئولان استان و شهرستان افتتاح شد.

بهره‌ برداری از نهمین پایگاه اورژانس شهری همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ تا سال 92 در همدان 7 پایگاه شهری اورژانس وجود داشت که در سال گذشته پایگاه هشتم به بهره‌برداری رسید و هفته دولت امسال پایگاه نهم هم افتتاح شد که چهل و هشتمین پایگاه فعال اورژانس استان محسوب می‌شود.

پایگاه نهم اورژانس شهری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه بوعلی سینا در محل دانشگاه بوعلی قرار دارد و در هر شبانه‎روز برای دو نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

این پایگاه دارای یک دستگاه آمبولانس به ارزش 300 میلیون تومان است و علاوه بر دانشگاه، خوابگاه‎های دانشجویی، کارمندان، مراسم و همایش‎ها و جمعیت مناطق اطراف از جمله شهرک مدرس را پوشش می‎دهد.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال 90، جمعیت شهر همدان 525 هزار و 794 نفر اعلام شده است که بر اساس طرح پوشش فراگیر مصوب هیئت دولت در نقاط شهری به ازای 5 هزار نفر پایه، یک پایگاه با دو کد فعال و پس از آن به ازای هر 60 هزار نفر جمعیت مازاد، یک پایگاه اضافه می‎شود. بر همین اساس شهر همدان حداقل به 10 پایگاه شهری نیاز دارد و این در حالی است که در پایان سال 92 در همدان فقط 7 پایگاه شهری وجود داشت.

سال گذشته پایگاه اورژانس شهری شماره 8 همدان در مرکز آموزشی درمانی بعثت افتتاح شد و پایگاه شماره 10 شهری هم در محل شهرک فرهنگیان در مهرماه راه‎اندازی می‎شود.

شهرستان همدان در حال حاضر دارای 9 پایگاه شهری، 4 پایگاه جاده‎ای و یک پایگاه امداد هوایی است.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار