مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام از لوله گذاری بیش از 15 کیلومتری انتقال آب کشاورزی در اراضی این شهرستان با استفاده از لوله های پلی اتیلن خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،جعفرجوادی با اشاره به ضروریت اصلاح روش های بهره برداری از منابع آبی گفت: در حال حاضر با محدودیت منابع آبی و نیز افزایش روز افزون تقاضای آب مواجه هستیم بطوریکه بحث بحران آب دراین شهرستان نیز به وضعیت قرمز رسیده است.

وی با اشاره به افزایش سطح لوله گذاری انتقال آب کشاورزی در تربت جام با لوله های پلی اتیلنی گفت: ، سهولت حرکت ادوات کشاورزی در مزارع و مدیریت انتقال آب بین منبع تغذیه ، از بین بردن تبخیر و تعرق در مسیر انتقال، و مزارع ، عمر مفید بالای این لوله ها و کاهش بیش از حد نشت در مقایسه با کانال های خاکی و بتنی از مهمترین مزایای انتقال آب با لوله های پلی اتیلن است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام از طرح های لوله گذاری در این شهرستان نیز خبر داد و افزود: در خصوص ساماندهی اراضی سال 1394 میزان تخصیصی به این شهرستان 15 کیلومتر لوله گذاری بوده است که از این میزان تاکنون 10 کیلومتر آن انجام و مابقی در حال ارسال از کارخانه به این شهرستان می باشد .

جوادی درعین حال پیش بینی کرد 100 طرح آماده ی انجام است که پس از تایید شورای فنی شهرستان این طرح ها بعداز تامین اعتبار نهایی خواهند شد .

مدیرجهادکشاورزی افزود : در برش کاری اولویت کاری سال 95 سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی ،از کل 1000 کیلومتر ، بیش از 5/66 کیلومتر به این شهرستان تخصیص داده شده است .

انتهای پیام//س.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.