پایتخت افغانستان شهریورماه میزبان نخستین مسابقات بین‌المللی سازه‌های ماکارونی «نوبل» می‌شود.

ناصر احمدی دبیر برگزاری نخستین مسابقات بین‌المللی سازه ماکارونی افغانستان (نوبل) در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، این مسابقات را از بزرگترین رویدادهای علمی افغانستان عنوان کرد و گفت: هدف از برگزاری این مسابقات نشان دادن چهره‌ای متفاوت و فارغ از هرگونه جنگ و انتحار از کشور عزیزمان افغانستان است.

وی در ادامه سطح علمی این مسابقات را بسیار بالا دانست و ابراز امیدواری کرد: در نخستین دوره از این مسابقات شاهد رقابت بی‌نظیر تیم‌های شرکت کننده با یکدیگر خواهيم بود.

احمدی با یادآوری این موضوع که مسابقات سازه‌های ماکارونی یکی از با سابقه‌ترین رقابت‌های علمی در سطح جهان است، تصریح کرد: هر ساله دانشگاه‌های معتبر دنیا با برگزاری این مسابقات بین دانشجویان و دانش آموزان علاقمند به علوم مهندسی سعی در رشد و فعال‌سازی ذهن خلاق این افراد دارند تا از طرح ها و پژوهش های آنها در عمل نیز استفاده کنند.

دبیر برگزاری این مسابقات اضافه کرد: این نوبت از مسابقات بین‌المللی سازه‌های ماکارونی توسط گروه مهندسی «ثامن بریدج» و با همکاری دانشگاه خاتم‌النبیین برگزار می‎شود.

وی سطح علمی برگزار کنندگان این رقابت را بسیار بالا عنوان کرد و متذکر شد تمامی کادر برگزارکننده این رقابت از میان مقام داران افغانستانی این رشته که تجربه برگزاری این مسابقات را دارند، انتخاب شده‌اند.

احمدی نکته قابل توجه در این مسابقات را بارگذاری سازه‌ها به وسیله دستگاه تمام هیدرولیکی ساخته شده توسط نخبه‌های افغانستانی دانست.
 
سرپرست گروه مهندسی «ثامن بریدج» در مورد کمیته داوری مسابقات نیز بیان داشت: کمیته داوری این مسابقات متشکل از داورانی مطرح از داخل و خارج از افغانستان می‌باشد که تماما دارای رکوردهای قابل توجه در این رشته هستند.

مهندس ناصر احمدی در پایان زمان برگزاری این مسابقات را هفته پایانی شهریور ماه جاری خواند و خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات شاهد حضور چهره های برتر علمی و مقامات سیاسی بلند مرتبه افغانستان نیز خواهیم  بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار