کاهش سهم درآمد نفتی ،فرصت خوبی برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید ناخالص ملی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس کمیسیون ویژه نظارت بر اصل 44 قانون اساسی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهار داشت: سهم درآمد نفت در بودجه کشور با توجه به وضعیت کاهش قیمت نفت یک سوم شده است و با وجود این مسئله ما نظام بودجه خود را تنظیم کرده ایم.

حمید رضا فولادگر با اشاره به افزایش تولید روزانه نفت در عربستان تاکید کرد: این عمل عربستان به ضرر کشورهای تولید کننده نفت شد و با کاهش قیمت نفت و تأثیرگزاری بر اقتصاد کشور، رکود اقتصادی را به دنبال دارد.

وی افزود: کاهش قیمت نفت تهدیدی بود که به فرصت تبدیل شد و در پی این کاهش قیمت سقف و حجم اعتبارات طرح های عمرانی و سهم درآمد نفتی به مرور زمان کاهش پیدا کرد و این فرصت خوبی شد تا در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی اتکای خود را در تولید ناخالص ملی در ابعاد غیر نفتی یا صادرات غیر نفتی بیشتر و میزان وابستگی بودجه عمومی کشور به نفت کمتر بشود و به راه های درآمد زایی دیگری غیر از نفت دست پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه نظارت بر اصل 44 قانون اساسی با اشاره به کمتر شدن وابستگی به نفت واز طرفی افزایش وابستگی به مالیات تصریح کرد: با توجه به اینکه رکود اقتصادی یکی از درآمد های جایگزین مالیات است که تقریبا یک سوم بودجه را تشکیل می دهد اما در شرایط کنونی رکود نمی توانیم فشار مالیات را برای مردم بیشتر کنیم.

وی بودجه بخش دولتی برای طرح های عمرانی را نا کافی دانست و گفت: بهتر است دولت این طرح ها را با یکسری مزایا به بخش خصوصی واگذار کند تا طرح های عمرانی پیش بروند.

فولادگرتاکید کرد: باتوجه به سخت بودن شرایط اقتصادی حاضر در کشورباید بتوانیم باهمین شرایط و با بهبود کسب و کار، فناوری های نو، روش های اقتصاد دانش بنیان، حمایت ازتولید داخل و واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی مسائل اقتصادی را پیش ببریم.

رئیس کمیسیون ویژه نظارت بر اصل 44 قانون اساسی در ادامه گفت:امید واریم با تلاش و همت دولت شرایط اقتصادی بهتر بشود و بتوانیم با رونق بیشتر،پیشرفت همه جانبه را محقق سازیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.