دانشجویان رشته‌های مختلف با حضور هر روزه در محل برگزاری جشنواره سلامت، به این رویداد روی خوش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین جشنواره فیلم سلامت با شعار «جوان نمی‌توان ماند اما سالم چرا» به ریاست محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، آموزش و درمان پزشکی و دبیری ابراهیم داروغه زاده در پردیس چارسو در حال برگزاری است. 

در این مکان، علاوه بر نمایش آثار دانشجویی، سینمایی، فیلم کوتاه و مستند، کارگاه های آموزشی و نشست های مشترک بین جامعه هنری و پزشکی برگزار می‌شود. بیش از ۱۰ انجمن داوطلب حوزه سلامت از جمله اوتیسم، آلزایمر و... در آن استقرار و فعالیت دارند.

نکته قابل توجه استقبال قابل توجه دانشجویان کشور است که در فاصله پایان تعطیلات تابستانی و ترم جدید، هر روز به این مکان می آیند تا ضمن تماشای فیلم دانشجویان دیگر و اهالی سینما، در کارگاه های آموزشی فیلمسازان سینما شرکت کنند.

خوشبختانه حوزه سلامت به دلیل اهمیت و اولویت بودن در زندگی هر شخصی، دغدغه بسیاری از افراد جامعه است و بسیاری از مردم با وجود تبلیغات نه چندان گسترده، برای ارتباط بیشتر با اهالی هنر و جامعه پزشکی به محل جشنواره می آیند.
 
بسیاری از دانشجویان داوطلبانه و خودجوش عضو انجمن‌های مختلف شده اند. البته حضور مردم در این جشنواره و برقراری ارتباط با آن، حتی اگر در حد حمایت معنوی هم باشد، به رشد آن کمک می کند. اما این جنبش مثبت، می تواند در صورت گسترش و تبلیغات دهان به دهان، موجب جذب مشارکت های بخش خصوصی و افزایش بنیه مالی نیز شود. 

برگزاری جشنواره فیلم سلامت اگر مثل برخی جشنواره های دیگر بخش هنری کشور، در حد تشریفاتی و برگزاری صرفا یک جشنواره باقی نماند، می تواند حرکت خوبی در جهت ترویج سلامت در جامعه باشد. هنر و به خصوص هنرهای نمایشی و تصویری، می تواند ابزار موثرتری در این مسیر باشد و این قدم ها،یاری  اهالی هنر را می طلبد. 

علاوه بر رواج حفظ سلامت جسم و روح در جامعه، باید روش خوددرمانی و مراجعه به داروخانه به جای پزشک برچیده شود تا با کمک جامعه پزشکی و خود مردم، از بسیاری از بیماری هایی که در نتیجه این خوددرمانی ها ایجاد می شود، پیشگیری کرد.

همکاری و تعامل و حرکت گروهی همیشه موفق تر از تک‌روی و قدم برداشتن انفرادی نتیجه داده و می توان از همصدا و یکدست شدن حوزه ها و اقشار مختلف کشور، به درختان پربار و ثمره های مفیدی دست یافت. 

امید است اولین تعامل مشترک جامعه هنری و حوزه سلامت کشور، در نهایت به بهبود وضعیت سلامت، بهداشت، درمان مردم کشور منتج شود و بهره مثبت همگانی آن مایه نشاط و سلامت روانی و کاهش دغدغه بیماری در جامعه بزرگ ایرانی گردد.




انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.