محمدفرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با
خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مسائل فرهنگی دانشگاهها گفت: امروز دیگر دانشگاهها صرفا آموزشی نیستند و باید به ابعاد مختلف پژوهش و فناوری هم در کنار آموزش بپردازند.
فرهادی با بیان اینکه دانشگاهها باید به سمت تبدیل ایده به محصول حرکت کنند، اظهار داشت: در حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم که ماموریت گرا و کارآفرین هستند خوشبختانه آثار و آمار خوبی حاصل شده است.
وی با اشاره به حوزه معاونت فرهنگی وزارت علوم و دانشگاهها اعلام کرد: باتوجه به مسائل فرهنگی بعنوان رکن کار دانشگاه، کارهای زیادی از جمله تشکیل کانونهای فرهنگی، تشکلهای اسلامی، انجمن های علمی دانشجویی و کرسی های آزاد اندیشی انجام شده است.
وزیر علوم اظهار داشت: تعداد کانونهای فرهنگی دانشجویی از دو هزار و 110 کانون در سال 92 با رشدی خوب به بیش از سه هزار و 142 کانون در ابتدای سال 95 رسیده، همچنین تشکلهای اسلامی که تحت عنوان انجمن ها و اتحادیه های اسلامی فعالیت دارند، 300 تشکل شده اند.
فرهادی افزود: انجمن های علمی عمدتا با کار علمی خود توانستند درقالب نوآوری و اختراعات، دستاوردهای خوبی را داشته باشند و تعدادشان از شش هزار و 930 مورد به هشت هزار و 700 انجمن در سال 95 رسیده است.
وزیر علوم با اشاره به رشد روزافزون کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها بیان کرد: در چهارماهه اول امسال بیش از 100 کرسی آزاداندیشی داشتیم که درباره مسائل فرهنگی بصورت آزاد به تبادل تجربیات و مباحثه می پردازند.
وی عنوان کرد: از جمله دیگر برنامه های فرهنگی در دانشگاهها می توان به برگزاری اردوهای زیارتی و رضوی و نشریات دانشجویی اشاره کرد که هرکدام در جایگاه خود رشدروز افزونی را داشته اند بعنوان مثال هم اکنون بیش از پنج هزار نشریه دانشجویی درحال فعالیت علمی و فرهنگی داریم.
به گفته فرهادی مجموعه دستاوردهای تمام فعالیتهای فرهنگی دانشگاهها درقالب گزارشی مکتوب در اختیار مسئولان بخصوص ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.
انتهای پیام/