به گفته منابع بیمارستانی، تیراندازی و انفجار در دانشگاه آمریکایی شهر کابل، پایتخت افغانستان دستکم 1 کشته و 14 زخمی برجای گذاشته است.

تیراندازی و انفجار در دانشگاه آمریکایی کابلبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ، محمد سلیم رسولی رئیس بیمارستان شهر کابل در حالی از کشته شدن یک دانشجو در این درگیری خبر داد که مقامات امنیتی هنوز آماری از تلفات احتمالی این حمله ارائه نکرده‌اند.

افراد مسلح ساعت 18:30 عصر چهارشنبه به وقت محلی به دانشگاه امریکایی شهر کابل حمله کردند و به گفته مقامات وزارت کشور افغانستان، نیروهای ویژه افغان موفق شده‌اند، وارد دانشگاه شوند.

یکی از مقامات افغانستان گفت: «چندین فرد مسلح به دانشگاه آمریکایی در کابل حمله کردند و گزارش‌هایی از تیراندازی و انفجار منتشر شده است.»

وی افزود: «آنها داخل دانشگاه هستند و چندین استاد خارجی به همراه چند صد دانشجو آنجا هستند.»

یکی از دانشجویان این دانشگاه در تماس تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت: «من به همراه دیگر دانشجویان داخل کلاس درس‌مان گیر افتادیم. من صدای انفجاری و تیراندازی شنیده‌ام.»

گفتنی است، هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته و اطلاعات بیشتری درباره این حمله در دسترس نیست.

این دومین بار در روزهای اخیر است که کارکنان و اساتید این دانشگاه هدف حمله افراد مسلح قرار می‌گیرند.

در تاریخ هفتم آگوست (17 مرداد) افراد مسلح دو استاد دانشگاه، یک امریکایی و یک استرالیایی را در کابل ربودند که هنوز از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار