انفجاری مهیب شامگاه دوشنبه منطقه «شهر نو» واقع در مرکز کابل، پایتخت افغانستان را به لرزه درآورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک منبع نظامی به خبرنگار ایرنا گفت که این انفجار در جوار «کابل بانک» در منطقه شهر نوی کابل روی داده است.

این منبع افزود، منطقه وقوع انفجار محل اسکان شماری از نیروهای خارجی و برخی از شخصیت های شناخته شده افغانستان است.

صدای تیراندازی و آژیر آمبولانس ها دقایقی پس از انفجار شنیده شد و ماموران امنیتی خیابان های منتهی به محل وقوع انفجار را مسدود کرده اند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است، اما گروه طالبان دو انفجار انتحاری دیگر را که بعدازظهر دوشنبه مقابل وزارت دفاع افغانستان روی داد و 24 کشته و 91 تن زخمی بر جای گذاشت، به عهده گرفت.

در اغلب عملیات انتحاری این گروه، ابتدا یک انتحارکننده خود را مقابل در ورودی برخی از دستگاه ها یا موسسه ها، منفجر می کند و سپس یک مهاجم یا چند مهاجم دیگر وارد ساختمان می شوند.

حدود 2 هفته قبل نیز 2تن از مهاجمان انتحاری به دانشگاه آمریکایی در کابل حمله کردند و سپس 2 مهاجم دیگر وارد دانشگاه شدند و به درگیری با محافظان و مامورانی که بلافاصله خود را به محل رویداد رسانده بودند، درگیر شدند که سرانجام از پا در آمدند.

پس از 2 انفجار انتحاری بعدازظهر دوشنبه نیز صدای تیراندازی شنیده شد و گفته می شود که انتحارکننده دوم پیش از انجام عملیات اقدام به تیراندازی کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار