وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: کشور به یک سازمان رفاه اجتماعی نیاز دارد و باید سازمان مستقلی برای رفاه اجتماعی در کشور ایجاد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ قاضی‌زاده هاشمی گفت: در حال حاضر بخشی از کار توسط سازمان تامین اجتماعی و بخشی در اختیار تعاون، بیمه روستایی است .

وی افزود: با مصوبه دولت و اقدام وزارت بهداشت 30 درصد نیازها به نیروهای متخصص و فوق تخصص از نیروهای بومی خود استانها تامین می شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در سه سال گذشته با حمایتهای مقام معظم رهبری و مجلس اقدامات مناسبی در حوزه بهداشت و درمان کشور انجام شده است اظهار کرد : روز گذشته نیز مجلس برای حمایت از حوزه بهداشت و درمان مصوبه خوبی را تصویب کرده است.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه در خراسان جنوبی نیز تامین خدمات برای ماندگاری مردم از اهمیت بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد : به نظر می‌رسد مشکلات حوزه بهداشت و درمان به تدریج قابل حل است.

وی گفت: تاکنون اقدامات خوبی در این استان انجام شده و تا پایان کار دولت یازدهم نیز پنج بیمارستان در این استان به بهره‌برداری می‌رسد که بی‌سابقه است.

وی کمبود نیروهای تخصص و فوق تخصص را یکی از مشکلات خراسان جنوبی برشمرد و ادامه داد: باید مردم را در زمینه پیشگیری تقویت کرد تا نیاز کمتری به پزشک داشته باشند.

انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.