در شش ماهه اول امسال بیش از 12 هزار رأس دام تلف شده در استان تحت پوشش بیمه بوده اند.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در شش ماهه اول امسال بیش از 12 هزار دام تلف شده با ارزش 20 میلیارد ریال در استان،بیمه بوده اند.

غنچه افزود: بیش از 11 هکتار گندم خسارت دیده به ارزش 17 میلیارد ریال و 199 راس دام سنگین تلف شده به ارزش 1 میلیاردو 655 میلیون ریال نیز در استان بیمه بوده اند.

وی گفت: در سال زراعی 95-94 بیش از 15 هزار و 700 هکتار از سطح زراعت،13 هزار و 500 هکتار از باغ ها و بیش از 420 هزار راس دام،در استان بیمه شده اند.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان با بیان اینکه نزدیک به 34 هزار و 500 نفر از کشاورزان،باغداران و دامداران در استان محصولات خود را بیمه کرده اند،افزود: نزدیک به 42 میلیارد ریال حق بیمه بابت بیمه محصولات استان دریافت شده است.

غنچه با بیان اینکه در بیمه باغ های استان نزدیک به 40 درصد افزایش داشته ایم،گفت: بیشترین محصولات بیمه شده در زمینه ی محصولات باغی زرشک،پسته،زعفران و بادام، در زمینه ی محصولات زراعی گندم و جو و در زمینه ی دام گوسفند و بز هستند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.