آذربایجان‌غربی به دلیل وجود قومیت‌های مختلف مصداق بارز هم دلی، هم‌زبانی و وحدت میان اقوام و ادیان الهی است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،استاندار آذربایجان‌غربی در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور با بیان اینکه آذربایجان‌غربی با سه کشور مرز مشترک دارد اظهار داشت: هم اکنون این استان دارای 967 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه است اما متاسفانه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در اثر حمله‌ گروهک‌های تروریستی دچار درگیری‌های بسیار بوده و از این مرزها بهره ای نبرده است.

قربانعلی سعادت گفت: آذربایجان‌غربی بیش از 12 هزار شهید تقدیم نظام کرده و هزاران نفر نیز از سایر نقاط کشور برای دفاع از مرز و بوم میهن اسلامی به این استان آمدند و به شهادت رسیده اند و جانبازان و آزادگان بسیاری نیز در این راه جانفشانی کرده اند.

وی با تاکید بر وجود امنیتی پایدار در استان که نتیجه جان فشانی شهدا است بیان کرد:امنیت و آرامش ایران اسلامی مدیون خون شهدا است و خوشبختانه ایران اسلامی بدون وابستگی به کشوری امنیت خود را تامین کرده است .

وی با اشاره به قابلیت های استان در حوزه تولیدات بخش کشاورزی نیز افزود: آذربایجان غربی در برخی از تولیدات کشاورزی مقام‌های برتر را در کشور کسب کرده و در سال 94 نیز با تولید بیش از شش و نیم میلیون تن محصول زراعی از تولید کنندگان بسیار مهم و تاثیرگذار در اقتصاد کشور بود.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سال زراعی گذشته بیش از ۶.۵ میلیون تن محصولات زراعی در این استان تولید شد و تلاش می‌شود این رقم امسال افزایش محسوسی داشته باشد.

سعادت تصریح کرد: آذربایجان‌غربی به دلیل وجود قومیت‌های مختلف مصداق بارز هم دلی، هم‌زبانی و وحدت بوده و شهدایی که از تمدن آفرینان این استان به شمار می‌روند از بین قومیت‌ها و مذاهب مختلف موجود در استان هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.