فرمانده انتظامی فارس خبر داد

انهدام شبکه سارقان عابربانک‌های کشور، توسط پلیس فارس

فرمانده انتظامی استان فارس از انهدام شبکه سارقان عابربانک‌ها در چند استان کشور، توسط ماموران پلیس آگاهی استان فارس و کشف 15 سرقت بانک و خودرو از آنان خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، سیروس سجادیان اظهار داشت: در پی وقوع چندی سرقت عابربانک در سطح استان فارس و نیز چند استان کشور در سال‌های 89 و 90، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی فارس قرار گرفت.
وی ادامه داد: با انجام یک‌سری اقدامات فنی و اطلاعاتی، ماموران موفق شدند سرکرده این باند به‌نام «ب-م» و مکان‌های سکونت، اختفا و تردد وی را در فارس شناسایی کنند.
فرمانده انتظامی استان فارس ابراز داشت: در اقدامات به ‌عمل آمده مشخص شد متهم از سارقان حرفه‌ای و با سابقه بوده که به اتفاق همسرش در منزل یکی از بستگانش در تهران تردد دارد.
سجادیان بیان کرد: با تلاش ماموران و زیر نظر قرار دادن سرکرده باند، وی در شیراز دستگیر شد و در تحقیقات نخستین به سرقت شش خودرو و 9 سرقت از عابربانک‌های استان‌های فارس، اصفهان، مازندران و البرز با همدستی شش نفر دیگر که آنها نیز از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار هستند اقرار کرد.
وی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی یکی از همدستان این سارق به‌نام «ع-الف» در مخفی‌گاهش واقع در شهرستان نورآباد ممسنی شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان فارس اضافه کرد: این سارقان ابتدا یک خودروی مدل بالا را سرقت و پس از تغییر در ارقام پلاک آن، بانک‌های مورد هدف را شناسایی و با استفاده از این گونه خودروهای سرقتی در مکان‌های خلوت و با وسایلی که از قبل آماده کرده بودند اقدام به سرقت از عابربانک‌ها می‌کردند.
سجادیان اضافه کرد: با دستگیری این دو سارق صحنه‌های سرقت بازسازی و دو خودرو مسروقه از آنها کشف شد و تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای این باند نیز ادامه دارد.
وی گفت: سرقت‌های کشف شده از این باند شامل سرقت 29 میلیون تومان وجه نقد در سوم دی ماه امسال در اصفهان و دو سرقت نافرجام عابربانک در سال گذشته در این شهرستان، سرقت 27 میلیون تومان وجه نقد در سال گذشته در کرج، سرقت 23 میلیون و 730 هزار تومان وجه نقد در 26 شهریور ماه سال جاری در بابلسر شعبه کله بست بوده است.
این مسئول ادامه داد: همچنین سرقت 36 میلیون و 419 هزار تومان وجه نقد در 11 خرداد سال گذشته در روستای اکبرآباد کوار، سرقت 9میلیون و 360 هزار تومان وجه نقد در 16تیر سال گذشته در سورمق آباده، سرقت 36 میلیون و تومان وجه نقد در 15 مرداد سال گذشته در بخش ارزن خان‌زنیان، سرقت 5 میلیون و 882 هزار تومان وجه نقد در 10 مرداد سال گذشته در کازرون، سرقت دو خودروی پژو 405 سال گذشته در شیراز و سرقت یک خودرو پژو 405 سال 84 در یاسوج نیز از دیگر موارد سرقتی این باند بوده است.
سجادیان همچنین سرقت یک خودرو زانتیا سال 84 در کرج، سرقت یک خودرو سانتافه در 29 آبان ماه امسال در فرهنگ‌شهر شیراز و سرقت یک پرادو در پنجم آذر ماه سال جاری در فرهنگ‌شهر شیراز را از دیگر موارد سرقتی این باند برشمرد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.