اقامه دعوای یک گروه‌ حامی حقوق‌بشر علیه قانون منع شنا با مایوی اسلامی در فرانسه

یکی از گروه‌های حامی حقوق‌بشر در فرانسه دادخواست شکایتی را علیه قانون منع شنا با بورکینی در این کشور، تنظیم کرد.

اقامه دعوای یک گروه‌ حامی حقوق‌بشر علیه قانون منع شنا با مایوی اسلامی در فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از بی‌بی‌سی، یکی از گروه‌های حامی حقوق‌بشر و از مؤسسات ضد اسلام‌هراسی در فرانسه در دادخواستی که به یکی از دادگاه‌های عالی فرانسه ارائه داد، خواستار لغو قانون ضداسلامی «منع شنا با بورکینی» شد که در 26 شهر این کشور اجرا می‌شود. بورکینی نوعی لباس شنا یا مایو است که تمام بدن به جز صورت، کف دست و پاها را می‌پوشاند تا حجاب اسلامی برای زنان مسلمانی که علاقه به شنا کردن دارند فراهم شود.
 
شهردار «ریویرا» که قانون منع شنا با مایوی اسلامی در آن اجرا می‌شود، می‌گوید این قانون مدافع نظم عمومی و نظام سکولار این کشور است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد 64 درصد فرانسوی‌ها موافق اجرای این قانون هستند. این در حالی است که 30 درصد از آن‌ها نیز نظری در این خصوص ندارند.   

در ادامه گزارش آمده است: با اینکه بیشتر فرانسوی‌ها از ممنوعیت شنا با بورکینی حمایت‌ می‌کنند؛ اما این قانون بی‌عدالتی در حق مسلمانان این کشور است. 

روز گذشته،  تصاویری از کشف حجاب اجباری یک زن فرانسوی از سوی پلیس در یکی از سواحل شهر نیس در فرانسه منتشر شد. در این تصاویر، 4 افسر پلیس به سراغ زنی که با پوشش بورکینی در ساحل حضور داشت، می روند و او را وادار می کنند پوشش خود را بردارد. در این حین، یکی دیگر از افسران نیز در حال نوشتن جریمه برای این زن است. این زن 34 ساله به دلیل پوشیدن لگ، تونیک و یک شال در ساحل وادار به پرداخت جریمه شد. یکی از شاهدان عینی اظهار کرد: «دردناک تر این بود که افراد حاضر در ساحل پلیس را تشویق کردند و با فریاد از این زن خواستند به خانه اش برود.»

وزیر حقوق زنان فرانسه می گوید بورکینی به خاطر وجه سیاسیش باعث افزایش تنش‌ها در سواحل فرانسه شده است.  وزیر آموزش فرانسه نیز با اعتراض به این قانون، اظهار داشت با چه استدلالی می‌توان زنان محجبه‌ای که در سواحل این کشور حضور می‌یابند، را با گروه تروریستی داعش مرتبط دانست؟   

 پس از حادثه تروریستی شهر نیس که در آن 84 تن کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند، قوانین ضداسلامی در کشور فرانسه تشدید یافته است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار