از این پس زنان مسلمانی که در سواحل فرانسه از پوشش شنای اسلامی استفاده کنند، به جریمه نقدی تا ۳۸ یورو محکوم می شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴؛ از این پس زنان مسلمانی که در سواحل فرانسه از پوشش شنای اسلامی استفاده کنند به جریمه نقدی تا ۳۸ یورو محکوم می شوند.

به گفته مقامات کشور فرانسه، پوشش شنای اسلامی موسوم به «بورکینی» در تضاد با اصل لائیسیته یا همان سکولاریسم است و نماد ارتجاع محسوب می شود.

 براساس قانونی در فرانسه، استفاده از حجاب برای زنان در اماکن عمومی ممنوع است. پیش از این نیز «دیوید لیسنارد» شهردار شهر ساحلی کن«  وآنژپیرویونی» شهردار شهر سیسکو واقع در شمال جزیره کرس فرانسه، حضور زنان با پوشش «بورکینی» که مورد استفاده زنان مسلمان است را ممنوع اعلام کرده بودند.

به گفته آنها، «بورکینی» نماد اسلام گرایی افراطی است. این ممنوعیت پوشش لباس شنای اسلامی در شهر «لینولوبه فرانسه» نیز اعمال می شود. این اقدام اعتراض زنان مسلمان، گروه های ضدنژادپرستی و انجمن های حقوق بشر را در پی داشته است؛ به گفته مخالفان این ممنوعیت، محدود کردن نوع پوشش، مغایر با آزادی حقوق بشر و نیز نوعی ترویج اسلام هراسی است.

در فرانسه محدودیت پوشش برای زنان مسلمان در حالی اعمال می شود که پوشش های نمادین مسیحیان و یهودیان در این کشور آزاد است. در سال ۲۰۱۱ نیز حکم ممنوعیت پوشیدن «برقع» در فرانسه اعمال شده بود. فرانسه اولین کشور اروپایی است که با دارا بودن بیش از پنج میلیون مسلمان، استفاده از حجاب را در اماکن عمومی ممنوع کرده است.

بیشترین جمعیت مسلمان اروپا در این کشور زندگی می کنند. مجمع حقوق بشر فرانسه نیز گفته است، سیاستمداران فرانسوی باید تبعیض را کنار بگذارند و از نظام جمهوری دفاع کنند و این مجمع به نوبه خود، قانون ممنوعیت استفاده از بورکینی را در دادگاه به چالش خواهد کشید.

بورکینی نوعی لباس شنا مخصوص بانوان است که در پوشاندن تمام بدن به جز صورت، کف دست و کف پاها به کار می رود، تا حجاب اسلامی برای زنان مسلمانی که به شنا علاقه دارند، فراهم شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
اینم اسلام ساختگی نوع دیگر / زن مسلمان با لباس میره بین اون همه زن و مرد لخت تازه میگن عجب ادم مسلمانیه
واقعا که باید به این مسلمانان تاسف خورد
اخه مسلمان تو کناردریا چکار داره
آخرین اخبار