همزمان با دومین روز از هفته دولت، نمایشگاه دستاوردهای کشاورزی پایدار در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه در شهرستان نقده گشایش یافت.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، فرماندار نقده درآئین بهره برداری از این نمایشگاه گفت: بخش کشاورزی از مهمترین ارکان اقتصادی استان به شمار می رود که توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های این بخش درراستای احیاء دریاچه ارومیه و توسعه پایدار کشاورزی لازم وضروری است.

فرامرزی افزود: ایجاد نمایشگاههای کشاورزی فرصتی برای ارائه دستاوردهای دولت در این بخش و آگاهی کشاورزان از برنامه های ترویجی، آموزشی و آخرین یافته های عملی در بخش کشاورزی به شمار می رود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نقده نیز درحاشیه افتتاح این نمایشگاه با تاکید بر نقش مردم و جوامع محلی در فرایند احیای دریاچه ارومیه، اظهارکرد: این نمایشگاه به منظور فراهم کردن بستری برای تبادل تجارب و اطلاعات بین کشاورزان، آشنایی بیشتر کشاورزان با روش های مرتبط با کاهش مصرف آب و نهاده های شیمیایی در سطح مزارع و انتقال یافته‌های علمی و تحقیقاتی به کشاورزان از طریق کارشناسان و محققان مستقر در نمایشگاه از 3 شهریور لغایت 8 شهریور برای بازدید عموم مخصوصا کشاورزان و بهره برداران دایر خواهد بو د.

ناصر قره پاپاق افزود: این نمایشگاه با حضور 20 شرکت فعال دربخشهای آبیاری تحت فشار، شرکت های خدمات مشاوره ای ، کلنیک های گیاه پزشکی ، ادوات کشاورزی، توزیع نهاده ها و شرکتهای آموزش و ترویج با مشارکت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نقده، نظام مهندسی کشاورزی ، منابع طبیعی و امور عشایر شهرستان برگزار شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.