همزمان با هفته دولت دو طرح از طرحهای آموزشی صنایع دستی استان آذربایجان غربی در ارومیه افتتاح شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، عباس حسن خانی فرماندار شهرستان ارومیه با حضور در این مراسم ضمن تبریک هفته دولت گفت : افتتاح این گونه مراکز در حفظ هنر و فرهنگ مردم و هم چنین رونق اقتصادی جامعه نقش مهمی دارند .

وی با قدردانی از اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و هم چنین اداره کل فنی و حرفه ای استان تصریح کرد : تعامل دستگاههایی که با یکدیگر همسو و هم هدف هستند موجب رضایت مردم می شود و رضایتمندی و کسب رضایت آحاد مردم یکی از اهداف دولت تدبیر و امید است .

در آئین افتتاح این دو طرح آموزشی ، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز با اشاره به نقش صنایع دستی در توسعه اقتصادی گفت : سعی داریم تا تمامی شرایط را برای بستر سازی مناسب بمنظور معرفی هنر هنرمندان صنایع دستی را در استان ایجاد کنیم و از این طریق بتوانیم در رونق اقتصادی نقش ایفا کنیم .

وی هم چنین با اشاره به استقبال هنردوستان از این کارگاه ها گفت : استقبال از راه اندازی این کارگاه ها بنحوی بود که ما را در تجهیز کامل آن تشویق و ترغیب نموده و به لطف خدا و با همکاری و تعامل بادیگر دستگاهها توانستیم این کارگاهها را فعال نمائیم .

لازم به ذکر است کارگاه آموزشی تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در طبقه اول ساختمان معاونت صنایع دستی واقع در خیابان امام و مرکز آموزش و نوآوری صنایع دستی در خیابان شهید باکری ارومیه فعالیت خود را از امروز آغاز کردند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.