مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران گفت: جوانان افغانستانی باید با تحصیل خوب و کسب افتخارات به کشور خود بازگشته و برای تعالی و امنیت آن تلاش کنند.

جوانان افغانستانی باید با تحصیل و کسب افتخارات برای تعالی و امنیت کشورشان تلاش کنندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محسن همدانی عصر پنجشنبه در مراسم چهلمین روز شهادت شیعیان افغانستان در حادثه تروریستی منطقه دهمزنگ کابل با بیان اینکه برای کمک به امنیت پایدار مهاجران افغانی باید به مردم خود در افغانستان کمک کرده و با آنان همفکر شوند افزود: مردم افغانستان اعم از شیعه و سنی باید با حفظ وحدت حول قرآن کریم برای امنیت پایدار تلاش کنند.

وی با تاکید بر حفظ هوشیاری اقوام و مذاهب مختلف افغانستانی در مواجهه با مکر و حیله دشمنان ادامه داد: نقطه آغازین شکل گیری و گسترش وحدت ملی در میان اقوام و مذاهب مختلف، تلاش برای برقراری این وحدت در میان مهاجران ساکن در ایران است.

همدانی با بیان اینکه مهاجران افغانستانی مقیم ایران باید برای کاهش آسیب های فردی و اجتماعی در میان خود تلاش کنند اضافه کرد: اعتیاد و حمل و فروش مواد مخدر شایع ترین آسیب در میان مهاجران افغانستانی است و آنان باید برای حل این مشکل خود اراده کرده و جدیت داشته باشند.

وی گفت: مهاجران تلاش کنند تا با روی آوردن به ورزش از آلوده شدن به دامن اعتیاد که آسیب های دیگری همچون فقر و طلاق را به همراه می آورد خودداری کنند.

همدانی گفت: جوانان افغانستانی باید با تحصیل خوب و کسب افتخارات به کشور خود بازگشته و برای تعالی و امنیت آن تلاش کنند چرا که هیچ کس به اندازه خود افغانستانی ها دلسوز این کشور نیست.

وی با بیان اینکه شهدای فجایع اخیر تروریستی در افغانستان نشان دهنده اوج مظلومیت این مردم است افزود: ملت ایران خود قربانی تروریسم در برهه های مختلف زمانی بوده است و از این نظر شرایط مردم افغانستان برای ملت ایران قابل درک است.

مراسم چهلمین روز شهادت شیعیان افغانستان در حادثه تروریستی منطقه دهمزنگ کابل عصر پنجشنبه با حضور جمعی از افغانستانی های مقیم ایران و طلاب و روحانیون افغانی حوزه علمیه قم و تهران در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد.

معترضان به انتقال برق 500 مگاواتی وارداتی ترکمنستان به افغانستان از مسیر سالنگ موسوم به جنبش روشنایی عصر دوم مرداد امسال هنگامی که قصد داشتند برای تحصن در میدان دهمزنگ واقع در غرب کابل چادرهای صحرایی خود را برپا کنند، مورد حمله انتحاری گروهک تروریستی داعش قرار گرفتند.

این انفجار انتحاری 80 کشته و 231 زخمی برجای گذاشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار