وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:در حال حاضر همه نیازهای کشور در عرصه زمینی، دریایی، هوایی و پدافندی را خودمان طراحی کرده و در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین دهقان  امروز در برنامه زنده تلویزیونی زنده‌رود در سیمای مرکز اصفهان اظهار کرد: در هفته دولت توفیق شد تا به‌ منظور گرامیداشت این ایام در استان اصفهان و ارائه گزارش کاری به لحاظ عملکرد دولت در این سه سال به این استان سفر کنم.

وی افزود: وضعیت امروز کشور از نظر امنیت، حضور قدرتمندانه در منطقه و عامل ثبات آن، منادی صلح و ثبات و مقابله با حضور جریان‌های تروریستی دال بر اقتدار دفاعی نظام است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: صنایع دفاعی کشور از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی برخوردار هستند و قادرند تمام تجهیزات نیروهای مسلح را متناسب با تهدیدات فراروی ملت طراحی و عملیاتی کرده و نیاز نیروهای مسلح در ابعاد مختلف را تأمین کنند.

سردار دهقان اضافه کرد: در حال حاضر همه نیازهای کشور در عرصه زمینی، دریایی، هوایی و پدافندی را خودمان طراحی کرده و در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که نیروهای مسلح در چه حد از آمادگی نظامی و دفاعی در مقابل دشمنان است، عنوان کرد: نیروهای مسلح را جدا از ملت نمی‌دانیم و آنچه نیروهای مسلح را سرپا نگه می‌دارد؛ آمادگی است که مردم به خاطر عشق و علاقه خود به‌ نظام و رهبری دارند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تبیین کرد: تجربه دفاع مقدس نشان داد بار اصلی در دفاع از کشور را مردم به دوش می‌کشند، بنابراین ضمن افتخار به چنین ملتی، به مردم عزیزمان اعلام می‌کنیم نیروهای مسلح ما در حدی از آمادگی هستند که حتی فکر حمله هم به ذهن دشمن خطور نکند.

سردار دهقان با بیان اینکه دشمنان می‌دانند در صورت حمله به ایران خودشان شکست خواهند خورد، مطرح کرد: ممکن است آمریکا، رژیم صهیونیستی و حتی رژیم آل‌سعود در اعماق وجودی خود به فکر آسیب زدن به ملت ایران باشند، اما مطمئن باشید این فکر آن‌ها عملیاتی نخواهد شد.

وی عنوان کرد: ما در اوایل انقلاب اسلامی چیزی به نام صنعت دفاعی نداشتیم و در جنگ تحمیلی در تأمین ابتدایی‌ترین تجهیزات نیز مشکل داشتیم و حتی برای ما تحریم بود و تحقیقاً در ساخت تجهیزات چیزی نداشتیم و بعضاً فقط اسلحه ژ ـ 3 تأمین می‌شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: در طول جنگ با توجه به زیرساخت‌هایی که در صنعت دفاع شکل گرفت، ما را قادر کرد تجهیزات عمده وسیع را خودمان تولید کنیم.

سردار دهقان توضیح داد: بعد از جنگ با توجه به تجربه و رونق علمی و برگشت نیروی انسانی به عرصه سازندگی ما سریعاً مسیر پیشرفت صنایع دفاعی را ادامه دادیم و امروز محققان، مهندسان و کارشناسان این صنعت به لحاظ دانش، تجربه و فهم موضوع در بالاترین توانمندی‌ها قرار دارند.

وی تأکید کرد: وقتی از فهم موضوع صحبت می‌کنیم مسئله ساده‌ای نیست، چراکه وقتی می‌خواهیم یک وسیله‌ای را تولید کنیم، ابتدا باید حتماً تحلیل دقیقی از وضع قطعه، هدف از طراحی آن را داشته باشیم و بعد به سمت اینکه چه فناوری را برای تولید این وسیله نیاز داریم، رفته و نهایتاً طراحی آن را عملیاتی کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: در حال حاضر این توان را داریم، بنابراین می‌توانیم اولاً نیاز را شناسایی، آن را تبدیل به ایده و نهایتاً بحث‌های فنی و ساخت آن را پیگیری کنیم.

سردار دهقان گفت: اکنون این توانمندی را داریم که کوتاه‌ترین و ارزان‌ترین مسیر که بهترین محصول را به ما بدهد را شناسایی و انتخاب کنیم، بنابراین با تسلط کامل بر چرخه تولید محصولات نظامی و دفاعی در بهترین حد از آمادگی قرار داریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های صنایع دفاعی کشور در ابعاد مختلف زمینی، دریایی، هوایی، موشکی الکترونیک، اظهار کرد: در حوزه رزم زمینی، توانایی تولید انواع تجهیزات و محصولات در ابعاد مختلف در اختیار صنعت دفاعی است و همواره چیزی که مدنظر ما بوده است، هوشمندسازی و ایمن‌سازی این قطعات و افزودن به دوره ماندگاری آن‌ها با حفظ قابلیت‌های فنی و تکنیکی است و به‌ نوعی اتکای آن‌ها به نیروی انسانی کم شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: صنایع موشکی و هوافضا در سه زمینه سیستم‌های پدافندی، بالستیکی و کروز زمینی و دریایی کار می‌شود و همه این خانواده را برای همه مأموریت‌ها تولید می‌کنیم و هر زمان نیاز به ارتقای این‌ها باشد در بازه زمانی 3 یا 4 ماهه آن را افزایش می‌دهیم.

سردار دهقان تصریح کرد: در بحث‌های الکترونیک قبلاً در حد دستگاه‌های ارتباطی و آنالوگ بود، اما در حال حاضر همه تجهیزات الکترونیکی دیجیتال شده و قابلیت‌های آن‌ها را بالا برده‌ایم که یک ارتباط امن داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در صنایع دفاعی تمام رادارها را در ابعاد مختلف تولید و صادر می‌کنیم که یکی از آن‌ها به نام سونار که یک رادار زیردریایی است را در اختیارداریم، بنابراین در حوزه رادار حتی در بخش غیرنظامی هیچ محدودیتی نداریم و آنچه در فرودگاه‌های کشور نیاز است را تولید می‌کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: تمرکز بر روی جنگ الکترونیک، هوشمندسازی، طراحی سیستم‌های چندگانه برای اطمینان از دقت اصابت و... از دیگر فعالیت‌های صنایع دفاعی کشور است.

سردار دهقان در خصوص توانمندی‌های دفاعی کشور در حوزه دریایی، اظهار کرد: هم‌اکنون زیردریایی‌ها و شناورهای سطحی تا ناوشکن‌ها، قایق‌های تندرو و تمام تسلیحات دریایی را متناسب با همین شناورها طراحی و تولید می‌کنیم.

وی با اشاره به توانمندی‌های هوایی گفت: در این حوزه تمرکز ما بر بحث تعمیرات اساسی و پشتیبانی همه ناوگان است که در وضع بسیار خوبی قرار داریم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: در این حوزه در سه زمینه ورود خوبی را داشتیم که در بحث بالگردها به‌ منظور تولید تجاری هم صادرات و هم تأمین نیازهای غیردفاعی و پشتیبانی ناوگان عمومی است.

سردار دهقان تأکید کرد: هفته دولت یک فرصتی است که به‌ صورت واقعی آنچه انجام‌ شده را به استحضار مردم بگوییم و روحیه امید در ملت عزیز تقویت کرده و سرمایه اجماعی را افزایش دهیم.

وی توضیح داد: هفته دولت فرصت مغتنمی است تا در تماس مستقیم با مردم اشکالات را ببینیم و با ارزیابی نواقص و متمرکز بر روی اشکالات، ضعف‌های خود را برطرف کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان تأکید کرد: در این مسیر، امیدمان به حمایت مردم، هدایت‌های رهبری و عنایات خاص امام زمان(عج) است تا پاسدار آرمان‌های امام، ارزش‌ها و اصول انقلاب بوده و با تکیه به این سرمایه عظیم گام‌های بلندی را برای رسیدن به قله‌های رفیع پیشرفت و عزت برداریم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.