کرمان؛

کویر ایران در پیچ و خم ثبت جهانی

رییس سازمان میراث فرهنگی کشور در کرمان گفت: استان کرمان آثار فرهنگی بیشتری برای ارائه جهت ثبت جهانی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمدسلطانی فر در مراسم رونمایی از کتیبه ثبت جهانی دشت لوت در کرمان که در محل برپایی نمایشگاه هفته دولت در پارک مادر کرمان رخ داد، گفت: کرمان دارای بیشتری اثر ثبت شده جهانی است.

وی با اشاره به پیچیدگی دو پرونده قنات ها و کویر ایران برای ثبت جهانی اظهار کرد: وجود ابهاماتی دراین دو پرونده سبب شده بود که شورای حفاظت از بناهای تاریخی وشورای حفاظت از محوطه های طبیعی جهان که زیرنظر یونسکوکارشناسی ها را انجام می دهند مدتها روی این دوپرونده درگیرباشند.

معاون رئیس جمهور افزود:در 40سال قبل از دولت تدبیر وامید 40اثر از ایران در فهرست یونسکو ثبت شد و درسه سال دولت نیز 5اثر ایران جهانی شد که سه اثر در کرمان واقع شده است.

وی با تاکید براینکه ابتدا قرار بود پرونده ثبت کویر لوت کرمان انجام وسپس پروژه قنات های ایرانی که امید زیادی به ثبت آن نبود مطرح شود که اوضاع برعکس شد.

سلطانی فر افزود: در 25تیرماه ابتدا پروژه قنات های ایران با دفاع نمایندگان ما دراجلاس موفق به دریافت ثبت میراث فرهنگی جهان شد.


رئیس میراث فرهنگی وگردشگری کشورمان تصریح کرد: از مزایای ثبت این آثار یکی ثبت آنان در سایت ها و تورهای بزرگ جهان است وقطعا مقصد گردشگران زیادی به ایران وکرمان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کرمان سال قبل 7هزار گردشگر خارجی داشت اما امسال فقط در چند ماهه ی ابتدای سال 16هزار توریست خارجی را به سمت خودکشیده است که پیش بینی ما افزایش تا 40هزار گردشگر است.

وی همچنین از مدیران استان خواست برای ایجاد درآمد وتوسعه معیشت واقتصادمردمی با توجه به این آثار اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار