رییس جمهور ترکیه اعلام کرد این کشور با وجود کودتا و تروریسم، به ایستادگی خود ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رجب طیب اردوغان -- رییس جمهور ترکیه -- در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه پل معلق سلطان یاووز سلیم در استانبول اظهار داشت، در سه سال گذشته با مشکلات بزرگی مواجه بودیم،برخی مشکلات تا حدی بزرگ بود که می توانست یک کشور را از پای بیندازد اما با وجود این مشکلات که کودتاچیان و تروریست ها برای ما به وجود آوردند توانستیم شاهد چنین روزی باشیم.

اردوغان گفت: در ژوئیه امسال شاهد کودتای مسلحانه بودیم و اگر مردم در اقدامی قهرمانانه وارد میدان نمی شدند اوضاع امروز کشور متفاوت بود در نتیجه صدای مردم ما، یک ملت، یک پرچم ، یک کشور و یک دولت است.

اردوغان ادامه داد: امروز یازده نفر از هموطنان شهید شدند، هفتاد و هشت نفر مجروح شدند، شهر غازی انتپ نیز شاهد عملیات تروریستی بود، عملیاتی که عامل آن یک کودک داعشی بوده است. چنین عملیاتی با اسلام سنخیتی ندارد، این تروریست ها مسلمان نیستند، کلمه توحیدی که بر پرچم آنان نقش بسته است چیزی جز تقیه نیست، به نام خدا و پیامبر خدا در پرچمشان توجه نکنید.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: سخن این نیست که اصالت ما چیست، مهم این است که همگی فرزند یک کشوریم، ترکیه کشور ماست، ما به چهار اصل به عنوان دریچه اطمینان برای وحدت و آینده کشور اعتقاد داریم و اجازه نمی دهیم کسی به این اصول تجاوز کند.

وی تاکید کرد: دشمن همچنان در پی تفرقه افکنی میان ماست، برخی در پی ایجاد شکاف سنی و علوی در کشورند، برخی در پی احیای فتنه میان کردها و ترک ها هستند، برخی با اندیشه های مرتجعانه در  پی فتنه افکنی هستند، برخی با طرح مباحث چپ و راست در کشور فتنه انگیزی می کنند، در نتیجه در گذشته با فتنه های گوناگونی روبرو بوده ایم و ضرباتی نیز در این زمینه خورده ایم، اما در پانزدهم ژوئیه توانستیم با تکیه بر ملتی عظیم، چنین طرح های حقیری را به شکست بکشانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار