افزایش تولید گندم در این استان به میزان 80 درصد با وجود کاهش سطح کشت محقق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش تولید گندم در این استان تا 80 درصد با تلاش‌های مدیریتی صورت‌گرفته خبر داد.
سیدحسن میرعماد افزود: بهبود عملکرد در واحد سطح که با برنامه‌ریزی‌های مدون در استان سمنان صورت گرفته، زمینه رشد تولید گندم را در این استان فراهم آورده است.
وی تصریح کرد: تأمین نهاده‌های مناسب و بذور گواهی‌شده در همین راستا، از 20 به 70 درصد افزایش یافته است تا سمنان در حوزه کشاورزی بتواند با حداقل هزینه و مصرف آب در واحد سطح، به بهترین نتیجه دست یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: انتقال دانش و فناوری و نیز بهره‌گیری از متخصصان کشاورزی در استان سمنان، آمار تولید گندم در واحد سطح را در این استان افزایش داده است.
انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Australia
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
متاسفانه پول گندم کشاورزان که توسط غله و تعاونی روستایی در تاریخ پنجم تیرماه 1395به بعدخریداری شده است تاکنون پرداخت نشده است یعنی حدود 64روز پس از خرید. که این نحوه پرداخت چیزی جز کاهش کشت در سال جاری و در نتیجه کاهش تولید و بازگشت به آمار تولید سالهای نه چندان دور را در پی نخواهد داشت.