اردبیل؛

بهره برداری از بزرگترین سد خاکی شمالغرب کشور

فرماندار گرمی گفت: سد عمارت که بزرگترین سد خاکی شمالغرب کشور شناخته شده است هم‌اکنون با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در سه فاز قابل بهره‌برداری است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی رحیمی‌زاد افزود: سد عمارت شهرستان گرمی که عملیات اجرایی آن از سال 87 آغاز شده است هم‌اکنون با تخصیص مطلوب اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی با سرعت به کار خود ادامه می‌دهد که امیدواریم با اهتمام ویژه مسئولان در منطقه و نیز تخصیص اعتبارات نیاز 3 فاز اول این پروژه در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد که این امر قریب‌الوصول است.

وی با بیان اینکه با افتتاح و راه‌اندازی این پروژه عظیم آبی در گرمی شاهد نتایج مثبت و دستاوردهای نوین آن نیز خواهیم بود، گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از این مگاپروژه گرمی 12 هزار هکتار از اراضی دیمی شهرستان به آبی تبدیل می‌شود که این می‌تواند یکی از عمده‌ترین دستاوردهای بعد از تکمیل این پروژه نیز به حساب آید.

فرماندار گرمی با اشاره به اینکه شهرستان مغان به مرکزیت گرمی یکی از کهنترین شهرستان‌های شمال استان اردبیل بوده، افزود: این شهرستان با دارا بودن 222 هزار هکتار مراتع باغی و کشاورزی و 85 نفر جمعیت و نیز باتوجه به اینکه شهرستان گرمی از قابلیت‌های فراوانی برخوردار است ولی متاسفانه در سال‌های اخیر و هم‌اکنون شاهد برخی بی‌مهری‌هایی به این منطقه هستیم.

رحیمی‌زاد تصریح کرد: شهرستان گرمی یکی از محروم‌ترین شهرستان استان اردبیل بوده که درکنار این امر وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و وجود دره‌های زیبای و همچنین آبشارهای فوار وجه تمیز این شهرستان با شهرستان‌های دیگر است چه بسا که این قابلیت‌ها برای شکوفایی نیازمند توجهی ویژه هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.