حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تلاش مسئولان منابع طبیعی گلستان برای تخریب نیلکوه/ تقاضای محیط زیست رد شد

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان با بیان اینکه اداره منابع طبیعی نسبت به صدور مجوز برداشت از ارتفاعات نیلکوه اقدام کرده است، گفت: اداره مذکور تقاضای توقف برداشت از جانب محیط زیست را رد کرده است.

تلاش مسئولان منابع طبیعی گلستان برای تخریب نیلکوه/ تقاضای محیط زیست رد شد
مجتبی حسینی معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تقاضای مردم و اداره محیط زیست برای نجات نیلکوه اظهار داشت: کارخانه سیمان پیوند گلستان با اخذ مجوز در سال 85 الی 86 در جوار نیلکوه شروع به فعالیت کرده است.

وی گفت: بنابر پایش و کنترل مستمر اداره محیط زیست و نتایج آزمایشگاه معتمد از بررسی آلاینده‌های این کارخانه تمامی موارد در حد استاندارد بوده و فعالیت آن از نظر محیط زیستی مشکلی ندارد.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان با بیان اینکه منطقه در حال فعالیت کارخانه مذکور تحت مدیریت اداره منابع طبیعی است، افزود: کارخانه سیمان با اخذ مجوز از اداره منابع طبیعی به برداشت معدن از ارتفاعات نیلکوه پرداخته که در حال حاضر منجر به بر هم خوردن سیما و منظر این منبع طبیعی شده است.

حسینی تصریح کرد: اداره محیط زیست طبق چارچوب وظایف خود وارد عمل شده و بعد از بررسی برداشت بیش از حد مجاز کارخانه سیمان نسبت به میزان ذکر شده در مجوز صادره از سوی اداره منابع طبیعی دست یافته است.

وی ادامه داد: کارخانه سیمان به تخریب وسعتی حدود 4 هکتار بیش از مجوز خود اقدام به برداشت کرده بود که از لحاظ قانونی پیگیری کردیم.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان بیان داشت: بنابر این اقدام غیرقانونی مسئولان کارخانه سیمان ثبت و ضبط و به دادگاه‌ ارجاع داده شده است.

حسینی افزود: اما از آنجایی که متولی این محدوده، منابع طبیعی است، بنابراین اداره مذکور باید در حد وظایف خود وارد عمل شده و ادامه کار را پیگیری کند.

وی تاکید کرد: اعتراض مردم و تقاضای آنها مبنی بر توقف برداشت از ارتفاعات نیلکوه بوده که البته کاملا به جا و درست است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظ محیط زیست استان گلستان گفت: ما نیز خواستار توقف برداشت از ارتفاعات نیلکوه هستیم، اما اداره منابع طبیعی با تقاضای ما موافقت نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار