وزیر علوم ضمن معرفی جشنوارههای مختلف برای معرفی محصولات شرکتهای دانش بنیان، گفت: امسال بیش از 44 میلیارد تومان برای تولیدات آنها قرارداد بسته شده است.

محمد فرهادی وزیر علوم در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ایجاد فضای رقابتی بین پارکهای علم و فناوری سراسر کشور گفت: جشنواره های مختلفی هرساله برای معرفی محصولات شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارکها برگزار می شود که رقابت بین آنها را تقویت می کند. 

وی با اشاره به این جشنواره ها ادامه داد: جشنواره شیخ بهایی از سوی شهرک علم و فناوری (متشکل از دو پارک) اصفهان، فن بازار و همچنین جشنواره ملی ایده های برتر توسط پارک علمی و فناوری یزد، به منظور نمایش و معرفی محصولات شرکتهای دانش بنیان هرساله برگزار می شود.

فرهادی بیان کرد: شرکتهای دانش بنیان و واحدهای فناور در کنار متقاضیان، صاحبان ایده و فن می نشینند و ضمن مذاکره با هم قرارداد می بندند، درواقع این امر باعث ایجاد یک رقابت برای تبدیل ایده به ثروت و کسب بازار شرکتها است.

وزیر علوم با اشاره به برنامه ای دیگر در این راستا اظهار داشت: برگزاری نمایشگاههای سالانه تکنولوژی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باعث دیده شدن تولیدات شرکتهای دانش بنیان و انعقاد قرارداد با متقاضیان می شود.

وی یادآور شد: در نمایشگاه تجهیزات سال 94 ، حدود 25 میلیارد تومان و امسال بیش از 44 میلیارد تومان برای تولیدات شرکتهای دانش بنیان قرارداد بسته شد که آنها عمدتا محصولات مورد نیاز مراکز علمی، پژوهشگاهها و دانشگاههای کشور بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار