به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیرعامل راه آهن شمال با بیان اینکه ۸۰ درصد خطوط ریلی شمال توسط متخصصان داخلی برقی می شود، گفت: با این وجود روسها در این زمینه تخصص خوبی دارند و قرا است با بهره گیری از فاینانس بخشی از کارها را توسط روس ها انجام شود.
یوسف گران پاشا با بیان اینکه همه دیزل ها در خطوط برقی قرار است از شرکت های داخلی خریداری شود، افزود: اقدامات زیربنایی هم توسط شرکت های داخلی انجام می گیرد ولی هنوز برای زمان اتمام این طرح قرارداد نهایی منعقد نشده، هرچند با برآورد انجام شده این کار در مدت سه سال اتمام می رسد.
وی قدمت پل ورسک را ۷۰ سال عنوان کرد و گفت: برای افزایش ارتفاع تونل ها هم ۳۰ سانتی متر از کف پل ها برداشته شد و حتی برای اولین بار در کشور استپ ترایپ در داخل تونل ها برای افزایش ارتفاع در خط سوادکوه در دستور کار است تا ضمن افزایش ارتفاع از سروصدای ناشی از حرکت قطار هم کاسته می شود.
مدیرعامل راه آهن شمال، از اعلام آمادگی این اداره کل در ترانزیت مرکبات و محصولات باغی استان خبر داد و افزود: واگن یخچال دار در خطوط ریلی شمال تجهیز شده است که تجار می توانند از تخفیف های ویژه در حمل و نقل ریلی برخوردار شوند.
گران پاشا، بابیان اینکه حمل بار معدنی، آهنآلات، مواد سوختی در راه آهن شمال انجام می گیرد، گفت: هزینه بار ترانزیت ۴ برابر بار داخلی است ولی حمل بار ترانزیت در خطوط ریلی با تخفیف ویژه انجام می شود.
وی افزود: حمل بار جاده ای پارسال در مقایسه با سال ۹۳ حدود ۳.۴ کاهش داشت و این در حالی است در حمل و نقل ریلی ۸ درصد افزایش حمل بار اتفاق افتاد.