با توسعه حمل و نقل ریلی، بار ترافیک در شهرهای مازندران کنترل خواهد شد.

باقری، دستیار ویژه و مشاور وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه بازدید از خطوط ریلی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی در این استان به دلیل مسافرخیز بودن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، کاهش حجم ترددهای جاده ای در مازندران را از دیگر الزامات گسترش خطوط ریلی در استان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه با تکمیل تعریض جاده هایی چون هراز و فیروزکوه مشکل ترافیک در مازندران کاهش نمی یابد، افزود: به دلیل تسهیل ورود مسافر، مشکل ترافیک در این استان چند برابر خواهد شد.

دستیار ویژه و مشاور وزیر راه و شهرسازی، اتصال مازندران به پایتخت از طریق خطوط ریلی پرسرعت جهت جابجایی مسافران و اتصال این استان به گیلان در مسیرهای کناره با ریل را مناسب ترین راه حل کنترل ترافیک در مازندران بیان کرد.

باقری به 10 سانحه ریلی برخورد عابر و وسایل نقلیه امسال در مازندران اشاره کرد که با دو حادثه دلخراش ریلی، 5 تن کشته و 32 تن مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه 25 گذرگاه مجاز دارای حفاظ و 45 گذرگاه بدون مستحفظ در مسیر راه آهن مازندران وجود دارد، افزود: باید تقاطع های هم سطح برای همه کاربران ایمن شود.

دستیار ویژه و مشاور وزیر راه و شهرسازی، ایجاد تقاطع غیر همسطح در کنترل سوانح ریلی را راهکاری غیراصولی دانست و گفت: ایجاد تقاطع غیر همسطح علاوه بر اینکه مستلزم هزینه بالا و مدت زمان طولانی است، بلکه در صورت لزوم و با توجه به شرایط تقاطع، این عملیات انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.