ارومیه؛

کشف 96درصدی جرائم سایبری

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت:در پنج ماهه ی اول سالجاری،96 درصد جرائم سایبری کشف شده و درحال پیگیری هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سرهنگ حسن کوره بلاغی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بااشاره به تمهیدات پلیس فتا برای تامین امنیت سایبری گفت:تمهیدات پلیس فتا برای کنترل فضای مجازی در دو قالب پیشگیری از جرائم و مقابله باآن در دست اجراست.

کوره بلاغی تصریح کرد:اولویت راهکارپلیس فتا در خصوص پیشگیری از جرائم،شناسایی و برخوردقاطع و قانونی با کلاهبردارانی است که در جهت اغفال نوجوانان و جوانان بیشترین فعالیت را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دارند.

وی افزود:پلیس فتا باهدف نظارت و کنترل فضای مجازی و ایجاد ارتباط با جوانان و آموزش هایی که در این راستا به آنها می دهد در صدد کاهش آمار جرائم است.

رئیس پلیس فتای استان ضمن اشاره به آمار جرائم سایبری گفت:40درصد پرونده های ما در استان مربوط به شبکه های اجتماعی است.

سرهنگ کوره بلاغی علت هجمه ی کاربران علی الخصوص قشر جوان به فضای مجازی را ایجاد شبکه های اجتماعی عنوان کرد و افزود:قبلا بالاترین آمار جرائم سایبری مربوط به مسائل مالی بود اما متاسفانه طی چند سال اخیر شبکه های اجتماعی درصد بالایی از این جرائم را به خود اختصاص داده اند.

وی در خصوص استفاده ی کاربران از شبکه های اجتماعی اظهار داشت:توصیه ی پلیس فتا به کاربران شبکه های اجتماعی این است که بنا به ضرورت در این شبکه ها حضور داشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان ضمن تاکید بر عدم اشتراک گذاری اطلاعات و تصاویر شخصی تصریح کرد:بارگذاری و به اشتراک گذاشتن عکس واطلاعات شخصی علی الخصوص برای نسوان تهدیدی از جانب کلاهبرداران محسوب شده و مورد سوءاستفاده ی آنان قرار می گیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.