رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌غربی از کشف 96 درصدی جرائم سایبری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛سرهنگ حسن کوره بلاغی گفت: تا پایان آذر ماه 96 درصد کل جرائم سایبری اتفاق افتاده کشف شده که نسبت به مشابه سال گذشته افزایش 94 درصدی داشته است.
رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌غربی افزود: در 9 ماهه سالجاری 428 نفر تز مجرمان فضای مجازی  دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده که 83 درصد آنان آقا و 17 درصد خانم بوده‌اند. میانگین سنی 57 درصد دستگیرشدگان نیز بیش از 26 سال بوده است.
وی به جرایم سایبری به ترتیب اولویت اشاره کرد و گفت: نخستین جرم از لحاظ فراوانی را هتک حیثیت و نشر اکاذیب بر علیه اشخاص است و برداشت‌های غیرمجاز و نیز مزاحمت‌ها و برداشت‌های اینترنتی از سایر جرائم به شمار می‌رود.
رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: انگیزه 41 درصد مجرمان انتقام‌جویی، 32 درصد کنجکاوی و اثبات توانایی، 22 درصد منافع مالی و 5 درصد مربوط به موارد ضد اخلاقی بوده است.
کوره‌بلاغی خاطرنشان کرد: امسال 90 درصد جرائم اقتصادی رایانه‌ای کشف شد که ارزش ریالی این جرائم چهار میلیارد و 550 میلیون تومان بوده که 67 درصد آنها کشف و به حساب مالباختگان عودت داده شد.
وی گفت: شاخص ناجا برای کشف جرائم 85 درصد است اما در استان این شاخص به 96 درصد رسیده و میانگین کشف پرونده‌ها در کشور 65 روز است در حالی که در آذربایجان‌غربی در عرض میانگین 23 روز کشف می‌شود.
رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در سطح استان 167 کافی نت وجود دارد که 64 کافی نت در مرکز استان است و در این باره 135 فقره دارای مجوز و 32 فقره بدون مجوز فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.