استاندارخوزستان گفت: اعتبارمورد نیاز تکمیل پروژه پل نهم را تامین خواهیم کرد و از وزیر راه و شهرسازی نیز برای بازدید از این پل دعوت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی روز شنبه درحاشیه بازدید از پروژه پل نهم اهواز که با همراهی شهردار اهواز، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان و جمعی از مسئولان استانی انجام شد اظهارکرد: پل نهم در رفع معضل ترافیک کلان شهر اهواز در آینده نقش بسزایی خواهد داشت و همین امر بر ضرورت تسریع در ساخت این پل افزوده وامید است که روند کار به سرعت و با کیفیت مطلوب سپری شود.

وی همچنین بر اجرایی کردن عملیات کامل پل تاکید کرد و گفت: اینکه بخشی از پروژه انجام و بخشی دیگر به دلیل بار مالی حذف شود کار صحیحی نیست و باید تمام طرح و نقشه درنظر گرفته شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: برای رفع مشکلات اجرای کامل این پروژه از شهرداری اهواز خواسته ایم تا زمین های اطراف پل را رفع معارض کرده و در اختیار اداره راه و شهرسازی قرار دهند تا جاده های دسترسی به پل نهم احداث شوند.

وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نیز متعهد شده پس از تخصیص این اعتبار در 9 ماه آینده این پروژه را آماده بهره برداری کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: پل نهم اهواز بر روی رودخانه کارون بصورت دو پل مجزا که هر یک 490 متر طول و 13 متر عرض دارد، ساخته خواهد شد.

منوچهر رحمانی افزود: با احداث این پل مناطق شمال غربی اهواز به یکدیگر متصل و بخش عمده ترافیک این منطقه کاهش می یابد.

وی ادامه داد: سازه اصلی این پل از نوع تمام بتنی بوده که با طول 150 متر در بزرگترین دهانه در نوع خود در کشور بی نظیراست.

وی گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه در پل اول 96 درصد و در پل دوم 95 درصد از زیرسازه اجرایی شده است.

مهمترین هدف از احداث پل نهم، اتصال مناطق کیان آباد و کیانپارس در غرب اهواز و زیتون کارمندی و کوی ملت، و ایجاد یک مسیر دسترسی از امانیه تا فرودگاه بدون گره ترافیکی است.

انتهای پیام/ناصری زاده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار