فعال‌تر شدن مراکز مشاوره خانواده برای کاهش طلاق در خوزستانی ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: به‌منظور پیشگیری از آسیب طلاق، مراکز مشاوره خانواده باید فعال‌تر شوند و معاونت اجتماعی دادگستری استان نیز بر عملکرد آن‌ها نظارت لازم را داشته باشد.

فرهاد افشارنیا، اظهار کرد: طلاق یکی از آسیب‌های اجتماعی است که جامعه ما را مورد تهدید قرار داده و زمینه‌ساز سایر آسیب‌های اجتماعی و جرائم است و در خصوص آن باید به صورت علمی‌تر اقدام کرد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان در ادامه بر کاهش زمان رسیدگی، پیشگیری و کاهش ورود پرونده‌ها به دادگستری، تشکیل کمیته‌های فرعی حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع، رسیدگی به پرونده‌های مفتوح و پرونده‌های مانده از سال‌های قبل، کاهش جمعیت کیفری، برگزاری نشست‌های اخلاقی برای قضات و کارکنان و شناسایی و رصد جرائم و مطالبات مردم شهرستان تأکید کرد.

افشارنیا از صفا و صمیمیت میان مدیران و کارکنان دادگستری ماهشهر ابراز خوشحالی کرد و گفت: این صمیمیت باید به‌عنوان الگو برای سایر حوزه‌های قضایی باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان نیز گزارش از عملکرد این معاونت در شهرستان ماهشهر ارائه کرد و خواستار ورود دستگاه‌های فرهنگی این شهرستان به مسئله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شد.

رئیس دادگستری شهرستان ماهشهر نیز با تقدیر از حضور رئیس کل دادگستری استان و هیئت همراه، گفت: ماهشهر یکی از شهرستان‌های مهم خوزستان و یکی از قطب‌های اقتصادی کشور است که این مسئله ماهشهر را به نقطه حساسی در منطقه تبدیل کرده است.

محمدیار ممبینی اظهار داشت: صفا و صمیمیتی که در میان کارکنان این دادگستری حاکم است موجب شده تا امور قضایی شهرستان به صورت روان انجام گیرد و موجبات رضایت مردم فراهم شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ماهشهر نیز گفت: قضات و کارکنان این دادسرا در طول شبانه‌روز در خدمت مردم این شهرستان هستند و در راه احقاق حق از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

در ادامه این سفر، رئیس کل دادگستری استان خوزستان و هیئت همراه از بخش‌ها و شعب این دادگستری بازدید کردند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.