پرچم هلال احمر به همت پدر و دختر سوادکوهی بر قله دماوند به اهتزاز درآمد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری، سخنگوی جمعیت هلال احمر مازندران گفت :«فاطمه نوری» عضو جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه به همراه پدر و اعضای تیم امداد کوهستان هلال احمر این شهرستان بمناسبت هفته دولت به قله 5671 متری دماوندصعود نمودند.

جعفری با بیان اینکه این صعود به مدت سه روز ب طول کشید افزود: تیم امداد و نجات کوهستان شهرستان سوادکوه مسئولیت پشتیبانی و حفاظت تیمهای صعودکننده از مسیر شمالی قله دماوند را برعهده داشت.

وی گفت : فاطمه نوری سوادکوهی متولد1379کوهنوردی را از سن شش سالگی از کوه های چرات شروع کرد .

به گفته وی نخستین صعودش در سن هشت سالگی به قله 3250متری سوات در چرات بود در سن نه سالگی قله الوند همدان را صعود کرد ودر ادامه شروع به فراگیری کارهای فنی نمود که می توان به پیمایش غار زنگیان ، صعود و فرود به غارهای اسپهبد خورشید ، کیجاکرجال ، طاق فرامرز و غیره اشاره کرد . با توجه به مشورتهای بعمل آمده با چند تن از مربیان و دکتر هلالی، موفق شد که اولین نوجوانی باشد که دماوند را درسن یازده سالگی صعودکندودرسن سیزده سالگی موفق شد قله آراگاتس در کشور ارمنستان را صعود کند و بعد از تلاش های متعدد بروی گرده های خرونرو و قدمگاه و سوات ،تابستان امسال توانست بعنوان اولین نوجوان ایرانی از مسیر گرده آلمانها قله سرسخت علم کوه را صعود کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.