لاشه‌ های یخ‌زده گوسفند و بز کوهی که نماد شناخته‌شده قله دماوند بود مفقود شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، این لاشه ها که چندین سال در جبهه جنوبی قله دماوند وجود داشت و به دلیل سرمای هوا در بالای قله تقریبا سالم بودند مدتی است ناپدید شده است.

گم شدن نماد بام ایران+ تصاویر


گم شدن نماد بام ایران+ تصاویر

میرنوری دبیر فدراسیون کوهنوردی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در ساری گفت: طوفان و وزش باد های شدید امکان دارد سبب فرسایش و از بین رفتن این لاشه ها شده باشد.

وی با رد هر گونه دستکاری لاشه ها توسط کوهنوردان بیان داشت: امکان دارد لاشه ها به دلیل باد یا طوفان از بدنه دیواره جدا شده باشند.

مجتبی بسکابادی کوهنورد نکایی که از سال 1386 تاکنون بیش از 9 بار موفق به صعود به قله دماوند شده است نیز با بیان اینکه تغییرات محیطی امکان دارد سبب از بین رفتن لاشه ها نیز شود گفت: تعداد لاشه این گوسفندان در گذشته زیاد بود اما به مرور زمان و با افزایش حضور کوهنوردان تعداد این لاشه کمتر شده است.

وی دلایل دیگری را برای از بین رفتن لاشه های این گوسفندان اعلام کرد و افزود: متاسفانه برخی کوهنوردان پس از صعود به قله دماوند، بخش‌هایی از لاشه‌ ها را جدا ‌کرده و به عنوان یادگار همراه‌ خود بردند.

این کوهنورد که خود شاهد این اتفاق بود می گوید: برخی کوهنوردان نیز لاشه این گوسفندان را از دیواره‌ها پایین می‌کشیدند و با آنها عکس یادگاری می‌گرفتند که احتمالا این مسئله نیز سبب از بین رفتن کامل آنها در چند ماهه اخیر شده است.

گم شدن نماد بام ایران+ تصاویر

دلیل راه یابی این حیوانات به قله ی دماوند و مرگ آن‌ها به خوبی مشخص نیست اما برخی ها معتقدند این لاشه‌ها مربوط به گله‌ ای است که چندین سال قبل در مه وطوفان گم شده و در آنجا یخ زدند و به نمادهایی از قله دماوند درآمده بودند بگونه ای که کوهنوردان پس از صعود به قله دماوند حتما با این لاشه ها عکس یادگاری می گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
حتماً یکی از کارخانه سوسیس و کالباس داشته برده استفاده کنه