سناتور «مایکل بنت» از عملکرد یکساله برجام و رای خود به این توافق در مجلس سنای آمریکا ابراز رضایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن تایمز، سناتور مایکل بنت – عضو دموکرات مجلس سنای آمریکا از ایالت کلرادو – معتقد است توافق هسته‌ای یکساله ایران در مسیری صحیح در حال حرکت است.

وی، که خود را برای انتخابات سراسری نوامبر آماده می‌کند، روز گذشته در تجمع انتخاباتی خود در ایالت کلرادو با بیان اینکه توافق هسته‌ای ایران تا امروز در مسیر درستی حرکت کرده است، از رای سال گذشته خود به این توافقنامه دفاع کرد.

این سناتور آمریکایی در ادامه مدعی شد ایران به دنبال توافق با غرب، اورانیوم غنی‌شده خود را به روسیه منتقل کرد و دستیابی این کشور به بمب اتم دستکم یک سال به تاخیر افتاد؛ در حالیکه پیش از توافق هسته‌ای فاصله ایرانیان تا دستیابی به تسلیحات هسته‌ای دو تا سه ماه بود.

پس از انتشار اظهارات بنت، «جاناتان لاکوود» رقیب انتخاباتی جمهوری‌خواه او در ایالت کلرادو با انتشار بیانیه‌ای حمایت او از توافق هسته‌ای ایران را به چالش کشید. وی با بیان اینکه مایکل بنت چشم خود را به روی تحرکات منطقه‌ای ایران بسته است، رقیب دموکرات خود را متهم به پنهان‌کاری و دفاع بی‌مورد از توافق هسته‌ای ایران کرد. 

لاکوود همچنین در این بیانیه با اشاره به رویارویی اخیر شناورهای ایرانی با ناوهای جنگی آمریکا در خلیج فارس، پرداخت 400 میلیون دلار پول نقد از سوی دولت اوباما به ایران را مصداق بارز باج‌دهی به این کشور برای آزادی زندانیان آمریکایی عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از بیانیه خود با انتقاد از رای سال گذشته دموکرات‌ها به برجام، در اظهاراتی گستاخانه مدعی شد رای به توافق هسته‌ای ایران، رای به حمایت از تروریسم است.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار