وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری گفت: ادغام دانشگاه پیام نور وعلمی کاربردی صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: شخصا همین چند روز قبل از دانشگاه پیام نور بازدید داشتم و این شایعات تنها گمانه‌زنی رسانه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه جذب دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور همچنان ادامه خواهد یافت تصریح کرد: اقدام وزارت علوم در بازگرداندن رسالت‌های اصلی دانشگاه پیام نور به این دانشگاه بود و این دانشگاه به رسالت اصلی خود بازگردانده می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: دانشگاه‌های پیام نور می‌تواند جذب دانشجو در مراکز این دانشگاه را افزایش داده و تا دو میلیون نفر دانشجو جذب کنند.

رشته های وزارت علوم به وزارت بهداشت منتقل نمی شود
فرهادی در حاشیه دیدار با نخبگان و فعالان سیاسی استان سمنان نیز با رد شایعات مربوط به انتقال تعدادی از رشته‌های وزارت علوم به وزارت بهداشت اظهار داشت: حتی رشته روان‌شناسی بالینی را که ادعا می‌شود رشته وزارت بهداشت است؛ این‌چنین نیست؛ چراکه تنها هشت واحد از این رشته بالینی است و این رشته یک‌رشته وزارت علومی است.

وی با اشاره به اینکه قرار است وضعیت برخی رشته‌ها در دو وزارتخانه بررسی شودافزود:قراراست تا در کمیته‌ای مشترک درباره این گونه رشته‌ها تصمیم‌گیری شود.

به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در این کمیته نمایندگان دو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هشت نفر نیز به عنوان حَکَم حضور خواهند داشت.

فرهادی با اشاره به وجود برخی از رشته‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: مهندسی پزشکی و تعدادی از رشته‌های وزارت علوم در وزارت بهداشت وجود دارد؛ چراکه من پزشک هستم و از آن مطلعم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.