کرمان؛

بهره برداری از کانال آبگیر بند انحرافی رودخانه رفسنجان

به مناسبت هفته دولت کانال انحرافی و پخش سیلاب رودخانه دئفه شهرستان رفسنجان با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛حیدری پور رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه رودخانه دئفه در دهه 60 به علت طغیانی شدن خسارات زیادی به مناطق پایین دست وارد کرده است ، گفت: در همین راستا این اداره جهت کنترل سیل و تغذیه سفره های آب زیرزمینی اقدام به مطالعه و سپس اجرای یک مورد بند انحرافی به طول 180 متر و به ارتفاع 4 متر با اعتبارات ملی و استانی در سال 69 اقدام کرد.

وی افزود: این سدبا حجم عملیات سنگ سیمانی و بتنی 7 هزار و 300 مترمکعب و با احداث چهار مورد بندخاکی به ارتفاع 3 متر با حجمی معادل 800 هزارمترمکعب و یا حجم آبگیری4 میلیون و 800 هزارمترمکعب در هر مرحله آبگیری اقدام کرد.

حیدری پور خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این پروژه، طغیان های رودخانه دئفه به جای ورود به کویر به درون حوضچه های بخش هدایت شده و با نفوذ به درون سفره های آب زیرزمینی علاوه بر افرایش آبدهی قنوات و چاه تلمبه های پایین دست ، سرمایه گذاری ها و کشاورزی پایین دست از حاشیه امنی برخوردار می شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار