اصفهان؛

راه اندازي اوليه ماشين ريخته گري شماره 5 فولاد مبارکه اصفهان

اولين ذوب ماشين ريخته گري شماره 5 شرکت فولادمبارکه با کيفيت مناسب به تختال تبديل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدير اجراي طرح های آهن سازي و فولاد سازي گفت: با توجه به برنامه افزايش ظرفيت توليد فولاد کشور به مقدار 55 ميليون تن تا سال 1404 ، شرکت فولاد مبارکه اصفهان به همین منظور حفظ سهم 50 درصدي توليد در بازار داخلي، طرح افزايش توليد زير سقف ناحيه فولادسازي تا 2/7 ميليون تن تختال در سال را تعريف کرد.

مهرداد عبدالرحيم زاده با اشاره به افزايش توليد کوره هاي قوس الکتريکي افزود: طرح ماشين جديد ريخته گري شماره 5 با ظرفيت توليد 2 ميليون تن تختال در سال با عقد قرارداد طراحي پايه و تدارک تجهيزات خارجي در سال 1392 با شرکت چينی منعقد و عمليات اجرائي ساختماني اين ماشين را در اواخر سال 1392 شروع کرده است.

وی با اشاره به اشتغال این طرح برای 100 نفر بطور مستقيم و 150 نفر بطور غيرمستقيم افزود: کل سرمايه گذاري اين طرح بیش از 2 میلیارد ريال است.

عبدالرحيم زاده گفت: اين ماشين عمودي قوسي با شعاع اصلي 5/9 متر و داراي دو خط با عرض 900 تا 2000 ميلي متر و با ضخامت 200 ، 220 و250 ميليمتر و با 13 سگمنت طراحي شد و غلطک هاي هر سگمنت از نوع Split در نظر گرفته شد که سبب کاهش اثر معلق Bending در غلطک ها و کاهش عيوب تختال می شود.

مدير اجراي پروژه هاي آهن سازي و فولادسازي افزود: طول تختالهاي توليدي اين ماشين از 5/4 تا 11 متر با حداکثر وزن 43 تن است که سرعت ريخته گري از 7/0 تا 8/1 متر در دقيقه قابل تغيير است.

وی گفت: اين ماشين داراي سيستمی مي باشد که در شرايط اضطراري بصورت اتوماتيک سرعت ماشين را به حداقل رسانده تا از پاره شدن تختال پیشگیری می کند.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.