اصفهان؛

دستاوردهای شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان 6100 فارغ‌التحصیل دانشگاهی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به 470 شرکت و موسسه دانش‌ بنیان در این شهرک گفت: 6100 فارغ‌التحصیل دانشگاهی در این شهرک به صورت تمام‌وقت و نیمه وقت اشتغال دارند.

مهدی کشمیری با اشاره به این شهرک به عنوان اولین و تنها شهرک علمی و تحقیقاتی کشور افزود: در حال حاضر 9 مرکز رشد فناوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال هستند که پارک علم و فناوری شیخ‌بهایی در این شهرک به بهره‌برداری کامل رسیده و پارک علم و فناوری ابوریحان به عنوان دومین پارک علم و فناوری شهرک در دست احداث است.

وی با بیان رویکرد مناسب شهرک در پروژه‌های پژوهشی-کاربردی گفت: کمک به انجام 1280 پروژه پژوهشي کاربردی توسط واحدهای فناور مستقر از مهمترین دستاوردهای شهرک در این حوزه می باشد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: مهمترین دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک در حوزه بین‌الملل، جایزه انجمن پارک‌های علمی آسیا(ASPA Award) در سال‌های 2013، 2014 و 2015 و دریافت جایزه برترین کارآفرین جوان ژاپن در سال2015 می باشد.

وی با اشاره به توسعه روابط بین‌المللی این شهرک گفت: بازدید دبیرکل یونسکو در سال 93 و معاون دبیرکل یونسکو در سال‌ 94، تمدید مجوز مرکز منطقه‌ای توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری زیر نظر یونسکو (IRIS) برای دوره شش ساله دوم در سال 2016 میلادی و بازدید بیش از 300 نفر در قالب 18 هیات خارجی در سال 94، از مهمترین دستاوردهای شهرک در حوزه بین‌الملل بوده است.

کشمیری با اشاره به تجاری‌سازی بیش از 753 دانش فنی از ابتدا تا‌کنون افزود: جذب 3150 میلیارد ریال سرمایه‌های بخش خصوصی در اراضی پارک از جمله دستاوردهای مهم در این حوزه است.

وی گفت: قرارداد سه‌جانبه ميان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان و دانشگاه صنعتي اصفهان برای واگذاری بخشي از زمين‌هاي دانشگاه صنعتي اصفهان به منظور تكميل طرح جامع شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان انعقاد شد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام ما هم یک شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان هستیم که دستگاهی را ساخته ایم مصرف آب را تا 90درصد در تولید محصولات کشاورزی کاهش میدهد