اهواز؛

مخالف سازمان محیط زیست با انتقال آب بین حوضه ای

خوشبختانه استراتژی انتقال آب بین حوضه ای به پایان رسیده و سازمان محیط زیست به صورت جدی با این مسئله مخالفت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور پیش از ظهر امروز یکشنبه در همایش عملکرد دولت در حوزه محیط زیست خوزستان گفت: خوشبختانه استراتژی انتقال آب بین حوضه ای به پایان رسیده و سازمان محیط زیست به صورت جدی با این مسئله مخالفت خواهد کرد.

محمد درویش اظهار کرد: پرآب ترین رود خوزستان در اروندرود شکل می گیرد و معنای نام این رود نیز خروشان است. به طور حتم قدمت سه هزار ساله این رودخانه اهمیت وجود آن را نشان می دهد.

وی افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید فعالیت های بسیار خوبی در زمینه محیط زیست همچون، حل معضل فلرهای کارخانجات نفتی و گازی، مرتفع ساختن نود و پنج درصدی مشکل پسماند بیمارستای های استان و رشد قابل توجه سمن های محیط زیستی را می توان نام برد. امیدوار هستیم تا سایر فعالیت های دولت در این زمینه با چنین شتابی به پیش برود.

مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه هم افزایی میان بخش دولتی و مردم در قالب فعالیت تشکل ها بی نظیر بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه در سال جاری بعد از گذشت ۱۷ سال سطح آب دریاچه ارومیه یک متر بالاتر آمده و این مسئله جای امیدواری دارد. ما باید از رخ داد اتفاقات این چنین در خوزستان بهره ببریم.

درویش تصریح کرد: خوزستان می تواند در حوزه های کشاورزی، اقتصاد گردشگری و حتی انرژی های نو به عنوان یکی از قطب های مهم کشور شناخته شود و در عین حال نیز با معضلات زیست محیطی این چنین صنایعی به چالش برنخورد.

وی با بیان اینکه می توان با مدیریت صحیح آب فرصت های موجود در استان را به تهدید تبدیل نکنیم اضافه کرد: خوشبختانه در این زمان استراتژی انتقال آب بین حوضه ای به پایان رسیده و سازمان محیط زیست به صورت جدی با این مسئله مخالفت خواهد کرد. این سازمان در سال های اخیر جلوی فعالیت ۱۸ سد در کشور را گرفته است.

درویش گفت: بر اساس برخی آمارهای ارائه شده به صورت کلی تعداد انجمن های مردم نهاد در سال های اخیر کاهش یافته در صورتی که این مسئله در حوزه محیط زیست برعکس شده است و خوشبختانه در هر سال به تعداد انجمن های فعال در این زمینه افزوده می شود.

مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور همچنین با اشاره به احداث ۱۶ مدرسه طبیعت در مناطق مختاف کشور افزود: باید در این مدارس نسلی تربیت شود که بر سر موضوعات زیست محیطی معامله نکنند. این اتفاق در مدرسه طبیعت رخ داده است.

وی بیان کرد: به طور حتم در صورتی که تعارض بین مردم محلی و محیط بانان از بین برود، شاهد حمایت افراد محلی از محیط بانان خواهیم بود. اوقوع این اتفات خوب در سایر نقاط کشور نتایج بسیار خوبی را در پی داشته است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.