اهواز؛

لزوم آمار دهی شفاف ارگان ها در زمینه محیط زیست

تلاش های بسیاری صورت گرفته تا همه پروژه های عمرانی در بخش های مختلف مجوز های لازم از سوی سازمان محیط زیست را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،معاون عمرانی استاندار خوزستان پیش از ظهر امروز یکشنبه در همایش بررسی عملکرد دولت در حوزه محیط زیست گفت: در مسائل زیست محیطی استان با هیچ مسئول و یا ارگانی تعارف نداریم.

احمد سیاحی اظهار کرد: کلیه دستگاه های اجرایی استان باید در زمینه فعالیت های محیط زیستی آمار خود را به صورت شفاف ارائه دهند، زیرا ما عادت کرده ایم که از همه مدیران تقدیر و تشکر کنیم.

وی اضافه کرد: حفظ اصول زیست محیطی از دیرباز جزو اولویت های دولت تدبیر و امید در خوزستان محسوب می شد و تلاش های بسیاری صورت گرفته تا همه پروژه های عمرانی در بخش های مختلف مجوز های لازم از سوی سازمان محیط زیست را دریافت کنند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: به منظور جلب رضایت آحاد مختلف جامعه باید در ابتدا زیرساخت های لازم را فراهم کرد. متاسفانه با همه ظرفیت های موجود در این استان در زمینه محیط زیست با چالش های بسیار جدی مواجه هستیم.

وی با اشاره به نقش حیاتی رودخانه ها در استان گفت: در این زمان مردم استان از آب رودخانه کارون استفاده می کنند که آلودگی این مسئله باعث شده تا ضرری جبران ناپذیر وارد شود.

سیاحی همچنین با انتقاد از مشکلات پیش آمده به دلیل فعالیت سد گتوند عنوان کرد: پروژه های عمرانی عظیم در هر منطقه ای که احداث می شوند باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند. به چه علت مردم خوزستان باید با صرف هزینه های میلیاردی راهکارهایی برای علاج بخشی این نوع پروژه های مشکل آفرین پرداخت کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه در این زمان باید این مسئله را پذیرفت که در مبحث ریزگردها و آلودگی هوا اقدامات شاخصی صورت نگرفته است. در مسائل زیست محیطی با هیچ مسئول و یا ارگانی تعارف نداریم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: فرهنگ توجه و اهمیت بخشی به مباحث محیط زیستی باید در بین مردم ایجاد شود و خوشبختانه در این زمینه فعالیت های بسیار خوبی صورت گرفته است. رشد سمن های فعال در این زمنیه قابل تقدیر است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.