شمارش معکوس برای برگزاری سومین انتخابات ملی اسپانیا در یک سال آغاز شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "ماریانو راخوی،" نخست وزیر اسپانیا، برای دومین دوره نخست وزیری خود نیاز به رای اعتماد پارلمان این کشور دارد.

اسپانیا از زمان انتخابات بی‌نتیجه دسامبر و ژوئن، بدون دولت در حال فعالیت بوده و نتوانسته حکم خاصی به هیچ یک از احزاب این کشور ارائه دهد. تاکنون روسای احزاب این کشور نتوانسته‌اند بر سر تشکیل یک ائتلاف به توافق‌نظر دست یابند.

بن بست هشت ماهه سیاسی، سرمایه‌گذاری ها در بخش های زیرساخت، همانند جاده ها و راه آهن را با مشکل مواجه کرده و بسیاری از برنامه های دولت را متوقف کرده است. در همین راستا بسیاری از سفارت های اسپانیایی بدون سفیر باقی مانده اند.

حزب راستگرا-میانه‌روی راخوی بیشترین آرا را در انتخابات ژوئن به دست آورد؛ اما حتی با وجود حمایت چهارمین حزب بزرگ اسپانیا اکثریت لازم برای پیروزی قطعی را در اختیار ندارد.

سوسیالیست ها حاضر نشدند از راخوی حمایت کنند و یا این که مسیر حرکت او را به دفتر کنترل دولت آسان تر کنند.

در همین حال اقتصاد اسپانیا حتی بدون وجود دولتی قطعی، توانسته با رشدی چشمگیر مواجه شود و از بحران اقتصادی که سه سال پیش به پایان رسید به شکل کامل خارج شود. بخش بسیاری از اطلاعات منتشر شده نشان می دهد صادرات قدرتمند و افزایش تقاضا برای صادرات، رشد بسیاری را برای این کشور به همراه داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار