مجلس اسپانیا در نخستین رای گیری جلسه احراز پست نخست وزیری به «ماریانو راخوی» رای منفی داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ال پاییس، راخوی در این رای گیری موفق شد از مجموع 350 رای نمایندگان، فقط 170 رای متشکل از 137 رای حزب خود، 32 رای حزب شهروندان و یک رای حزب ائتلاف جزایر قناری را کسب کند.

نخست وزیر موقت اسپانیا برای احراز این سمت نیاز داشت 176 رای مثبت کسب کند یا به غیر از 170 رای مثبتی که به دست آورد، 11 نماینده دیگر رای ممتنع بدهند.

اکنون وی باید 48 ساعت صبر کند و شانس خود را در دومین رای گیری که جمعه شب برگزار خواهد شد، محک بزند؛ در رای گیری دوم، ماریانو راخوی نیاز به اکثریت نسبی دارد یعنی باید تعداد رای مثبت او بیشتر از رای منفی باشد.

ماریانو راخوی روز سه شنبه در جایگاه کاندیدای احراز پست نخست وزیری اسپانیا در دوره جدید، در برابر اعضای کنگره نمایندگان اسپانیا سخنرانی و برنامه های هر چند شناخته شده خود را برای نمایندگان تشریح کرد.

وی خواستار رای اعتماد نمایندگان به خود شد تا از این طریق 'از عواقب بسیار وخیم' بن بست سیاسی در اسپانیا جلوگیری شود.

راخوی همچنین خود را تنها گزینه تضمین کننده یک دولت با ثبات، اعتدال گرا و موثر توصیف کرد و با ارائه طرح هایش، خواستار همراهی کنگره شد تا اسپانیا در شرایط حساس کنونی در موضوعاتی مانند بحث اشتغال یا احیای اقتصادی با مشکل روبرو نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار