وبسایت الگماینر مصاحبه ای را از مذاکره کننده سابق وزارت خارجه آمریکا درخصوص پرداخت 400 میلیون دلار به ایران منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان وبسایت الگماینر در مطلبی نوشت: مذاکره کننده سابق وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه ای اظهار کرد پرداخت 400 میلیون دلار پول نقد به ایران ضعف روزافزون آمریکا در منطقه خاورمیانه را پررنگ تر کرد.

آرون دیوید میلر، که اکنون کارشناس مرکز تحقیقاتی ویلسون در واشینگتن است، در این مصاحبه اظهار کرد: «بیایید شفاف صحبت کنیم. در واقع پرداخت این پول مصداق دادن باج به ایران نبود؛ اما من فکر می کنم پرداخت این مبلغ، چهره ما را خدشه دار کرد.»

میلر در این مصاحبه درخصوص توافق هسته ای مدعی شد: «بیش از یک سال از توافق ایران و کشورهای 1+5 می گذرد. به نظر من این توافق نقص های بسیاری داشت. واشینگتن به آنچه که می خواست رسید و روند فعالیت های هسته ای ایران را کند کرد؛ اما براساس این توافق، پس از گذشت 10 سال تمامی محدودیت های اعمال شده بر برنامه هسته ای ایران رفع خواهد شد و احتمال سرعت بخشیدن به برنامه هسته ای و حتی دستیابی به سلاح هسته ای برای ایران میسر خواهد شد.»

میلر در ادامه ادعا کرد: «پس از این توافق، رفتار ایران در منطقه جسورانه تر شده است. فعالیت های نظامی ایران در یمن و سوریه، در تضاد با سیاست های آمریکاست.» وی اظهار کرد: «دولت اوباما برای دستیابی به توافق هسته ای ایران، در برابر سیاست های منطقه ای این کشور تسلیم شده است.»

میلر با اشاره به انتخابات آمریکا و رفتار رئیس جمهور بعدی در قبال توافق گفت: «اگر کلینتون رئیس جمهور آمریکا شود، قطعا موضع قاطعانه تری درخصوص ایران خواهد گرفت. او بیش از اوباما با ایرانی ها دشمن است. اگر کلینتون در انتخابات 2008 شرکت کرده و پیروز شده بود، به طور حتم هیچ توافقی صورت نمی گرفت.» 

وی در ادامه افزود: «اگر ترامپ پیروز انتخابات شود، روشن است تاریخ توافق هسته ای به پایان خواهد رسید. او سیاست های سختگیرانه ای در قبال ایران اتخاذ خواهد کرد. شاید اقدامات او واکنش شدید ایرانی ها را برانگیزد.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
پول خود ملت ایران به خودمان دادن بعد از چند سال ناراحت شدن!!!!؟؟
آخرین اخبار