رضارضایی نایب رییس انجمن قطعه سازان درگفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سال های اخیر مشکلات خارجی چون افزایش تحریمها و مسائل داخلی همچون بالا بودن نرخ سود بانکها و هزینه بالای امور گمرکی به صنعتگران کشور فشار زیادی را وارد آورده که این امر خستگی فعالان صنعتی را رقم زده است.
وی در ادامه با بیان
اینکه مشکلات کیفیت خودرو باید ریشه ای حل شود، افزود: خودروهایی که در داخل تولید می شوند سالهاست که در دنیا از رده خارج شده اند و به همین به دلیل نمی تواند با خودروهای روز دنیا رقابت کنند.
نایب رییس انجمن قطعه سازان ایران با اشاره به قراردادهای اخیر شرکت های بزرگ خودروسازی داخلی با خودروسازان خارجی تاکید کرد: اگر تولیدات جدید هم روند قدیم را طی کنند و ماشین آلات و سخت افزار به روز نشود به افزایش کیفیت خودروی داخلی نمی توان امیدوار باشیم.
رضایی در ادامه اذعان داشت: درصورتیکه مولفه هایی همچون قیمت تمام شده، نیروی کارمتخصص، مواد اولیه مناسب و منابع مالی در ساخت خودرو بکار گرفته شود، شاهد تولید خودروهای با کیفیت تری خواهیم بود هرچند تحقق این امر درسال های اخیر به دلیل بدهی های دولت صورت نگرفته است.
افت کیفیت خودروهای داخلی به دلیل تحریم ها
یزدان حیدری عضو انجمن قطعه سازان نیز در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دراثر تحریم ها برخی از قطعات خودرو با کیفیت سابق وارد کشور نشد و این امر دلیل اصلی افت کیفیت خودروهای داخلی در چند سال گذشته بوده است.
وی در ادامه با اشاره به عوامل دیگر این امر بیان کرد: بعد از رفتن شرکت پژو از ایران کنترل کارخانههای قطعه سازی مانند گذشته صورت نگرفت و سیستم های ارزیابی قطعه سازان توسط خودروسازان دنبال نشد ودرنتیجه درجه بندی قطعه سازان افت کرد.
حیدری اذعان داشت: درحال حاضر 27 کارخانه تولید خودرو درکشور داریم که به جز دو کارخانه بزرگ بقیه همه در تیراژ پایین فعالیت می کنند و این امر موجب لطمه دیدن قطعه سازان و افزایش قیمت خودروهای داخلی شده است ،با توجه به کاهش 40 درصدی قدرت خرید مردم شاهد ضرر و زیانهای کلان به شرکت های خودروسازی بوده ایم.
انتهای پیام/
بیاین برین باو هر وقت پرایدو از رده خارج کردین حرف میزنیم
کیفیت خودروها ربطی به تحریم نداره تا موقعی که افراد سود جو به دنبال پر کردن جیب خودشون باشن و رقابت در کشور وجود نداشته باشه کیفیت که بهتر نمیشه هیچ قیمتاش هم هی بالاتر میره
در پاسخ به این سوال باید بگم با این رویه ای که خودرو سازها پیش گرفتن هیچ وقت
این صنعت همیشه یه بهونه داره پس تا ابد الدهر خبری از کیفیت نیست.
الان خودم بچه دارم باز میگن خودرو بی کیفیته
چون از محالاته!
هروقت به نخبه های مظلوم میدان داده بشه.
هروقت انحصار از مافیای خودرو گرفته بشه.