عضو حزب کارگزاران گفت: مجرم سیاسی بزهکار نیست، بلکه برداشتش از موضوعات با دیگران متفاوت است.

طاهرنژادیدالله طاهرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تشکیل اولین پرونده جرم سیاسی در کشور اظهار داشت: قطعا اتفاق خوبی است و اگر با مجرمان سیاسی بر اساس قانون و به صورت کاملا مشخص و مجزا از سایر متهمان و محاکم برخورد شود، علاوه بر آنکه به شفافیت موضوع کمک می‌کند، منجر به تنویر افکار عمومی نسبت به جرایم این افراد می‌شود.

عضو حزب کارگزاران ادامه داد: وقتی یک عنصر سیاسی از چارچوب‌ها و مدارهای قانونی عدول کرده باشد، قطعا در مقابل افکار عمومی محکوم می‌شود اما در غیر این صورت تبرئه می‌شود. 
                          
وی با تأکید بر اینکه در صورتی که مجرم سیاسی محکوم هم شود باید با وی نسبت به سایر محکومان متمایز رفتار کرد، گفت: مجرم سیاسی بزهکار نیست، بلکه برداشتش از موضوعات با دیگران متفاوت است.

عضو حزب کارگزاران با بیان اینکه ممکن است روزی نظرات این افراد تغییر یابد و افراد مفیدی برای جامعه شوند، تصریح کرد: این افراد در مقطعی دچار عدم استنباط درست از مفاهیم و موضوعات سیاسی شدند ولی بعد از محاکمه مجددا می‌توانند به جامعه بازگردند و خدمت کنند چرا که نوعا افراد سیاسی علاقمند به اعتلای جامعه هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار