یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی عصر امروز افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از افتتاح یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در استان زنجان خبر داد وافزود:از 30استان سراسر کشور در این جشنواره ملی شرکت کردند.

علیمحمدی ادامه داد :در کنار جشنواره ملی آش ایرانی 31استان صنایع دستی خود را به نمایش می گذارند .

وی اضافه کرد : همچنین یک اداره کل از مناطق آزاد قشم و و 5سیاه چادر و ممعه عشایری از استان هایی همچون کرمانشاه،اردبیل ،خوزستان،ایلام و کهگیلویه و بویر احمد در این جشنواره شرکت کردند.

معاون صنایع دستی با بیان اینکه انواع آش های ایرانی از جمله آش ترش،گوجه وماست در این جشنواره طبخ می شود خاطر نشان کرد:هرروز داوری از طبخ آش ها صورت می گیرد و نتایج نهایی در اختتامیه جشنواره اعلام می شود .

علیمحمدی اعلام کرد:یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی که یک رویداد ملی است از 8تا13شهریور ماه در محل ائل داغی(گاوازنگ)استان زنجان بر گزار می شود.

گفتنی است این جشنواره کار خود را از 16بعدازظهر امروز آغاز می کند و از ساعت 18بعداز ظهر برنامه های فرهنگی شروع خواهد شد و ساعت 20:30آواز آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی همراه با آتش بازی شروع خواهد شد.


انتهای پیام/م

برچسب ها: آش ، جشنواره ، ملی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.