مدیرکل بهزیستی استان: با هدف پیشگیری از بروز معلولیت ناشی از بیماری های ژنتیکی، برای نخستین بار در کشور طرح مشاوره رایگان ژنتیک قبل از ازدواج در تمام استان یزد اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ جلیل عفتی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه رایگان و سراسری شدن مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در استان یزد اظهار داشت: طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج با هدف پیشگیری از بروز معلولیت‌هایی اجرا می‌شود که پایه و اساس آن بیماریهای ژنتیکی است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته 13 شهریور و به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) این طرح به‌طور همزمان در سراسر استان یزد و به صورت رایگان آغاز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با تاکید بر اینکه این مشاوره‌ها می‌تواند نقش مهمی در زمینه پیشگیری از بروز معلولیتهای ناشی از بیماریهای ژنتیکی داشته باشد، گفت: با اجرای این طرح در تمام استان، زوجین پیش از ازدواج برای دریافت مشاوره مراجعه می‌کنند.

عفتی خاطرنشان کرد: پیش از این طرح مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در استان یزد به صورت پایلوت در شهرستان مهریز و بعد از مهریز، در دو شهرستان میبد و اشکذر با موفقیت انجام شد.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که در زمینه بیماریهای ژنتیکی و معلولیت های ناشی از این بیماریها وجود دارد، بحث برخی از ازدواجهای فامیلی است که باید به درستی به آن توجه صورت گیرد و مشاوره‌های لازم به زوجین ارائه شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه اجرای پایلوت این طرح علاوه بر یزد در چند استان کشورهم برگزار شده بود، ادامه داد: برای نخستین بار امسال این طرح به صورت سراسری در تمام استان یزد انجام می‌شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار