در ماه‌های اخير يک هزار و 45 اصله درخت از متخلفان عرصه‌های منابع طبيعي سطح شهرستان کشف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دامغان ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون410 فقره تخلف در اراضی ملی و مراتع این شهرستان از سوی منابع طبیعی در مراجع قضایی تشکیل شده است.

احمد‌علی بهاور درباره اقدامات یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان و با تاکید بر اینکه در ماه‌های اخیر یک هزار و 45 اصله درخت به میزان هفت هزار و 645متر‌مکعب از متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی سطح شهرستان کشف شده است گفت: حکم خلع ید از 46 هکتار و 657 متر مربع اراضی منابع طبیعی دامغان برای 57 فقره تخلف از سوی مقام قضایی و اداره منابع طبیعی این شهرستان طی ماه‌های اخیر انجام شده است.

وی درباره دیگر اقدامات یگان حفاظت افزود: در طی سه سال گذشته تاکنون 17 هکتار و 537 متر‌مربع آتش‌سوزی در سطح شهرستان دامغان به وقوع پیوست که کار اطفاء حریق این میزان آتش‌سوزی از سوی نیروهای یگان حفاظت و پرسنل منابع طبیعی، شهرداری‌ها و ستاد حوادث غیرمترقبه انجام شده است.


رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با بیان اینکه طی سه سال گذشته 459 پرونده واگذاری معدن از سوی این اداره تشکیل شده است، گفت: در این مدت همچنین برای 137 فقره برداشت شن، ماسه و خاک رس در سطح شهرستان پرونده تشکیل شد.


بهاور درباره دیگر اقدامات منابع طبیعی دامغان در سه سال اخیر، توضیح داد: نهال‌کاری به میزان 440 هکتار در مناطق سلطانیه، سر کویر، معلمان، حسینان و رشم، کنترل هرزآب و بذرپاشی در سطح 760 هکتار در مناطق کوه زر و شیمی، آبیاری و مراقبت در سطح 280 هکتار در منطقه سرکویر و تولید نهال بیابانی به تعداد 110 هزار اصله در ایستگاه تولید نهال منطقه حسن‌آباد از جمله اقدامات این اداره در سال‌های اخیر است.

وی افزود: منابع طبیعی دامغان همچنین در این مدت جمع‌آوری بذر به میزان 26 تن در مناطق مومن‌آباد، حسن‌آباد و کبوتر خان و اجرای طرح ترسیب کربن به میزان 53 هزار هکتار در مناطق سرکویر و کوه زر را در دستور کار داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی، آبخیزداری دامغان در پایان گفت: طی سه سال گذشته دو فقره برگ تشخیص در مناطق اسماعیل‌آباد و احمد‌آباد از سوی واحد ممیزی، 16سند ماده 39 در آهوانو، شش فقره کار نقشه‌برداری، 12 فقره اصلاح و بازنگری و چهار مورد اجرای ماده 13 در منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان انجام شده است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.